Knattebio – för små filmälskare

Varje helg anordnar SF Bio filmvisningar för de allra yngsta biobesökarna. Filmerna presenteras under namnet Knattebio och repertoaren består av gamla och nya filmklassiker där karaktärerna oftast är välkända för publiken. Filmerna är också kortare för att bättre passa de riktigt små besökarna.

- Många barn gör sitt första biobesök på Knattebio och det är alltid lika härligt att se deras förväntan och glädje när de får uppleva allt vad ett biobesök innebär för första gången, säger Caroline Hellström, konceptansvarig på SF Bio.

Under hösten innehåller Knattebio-programmet bland annat filmer om Vem, Kalle Stropp och Grodan Boll samt Alfons Åberg. Den sistnämnda fyller 40 år i år och hyllas därför med Alfons-månad på Knattebio i oktober.

- Filmerna om Alfons Åberg har alltid lockat storpublik till Knattebio och den här hösten passar vi på att bjuda publiken på lite annat smått och gott på just dessa visningar för att hylla jubilaren, avslutar Caroline Hellström.

Knattebio på SF Bio i höst:
1-2, 8, 9 sep: Prick och fläck på pricken
14, 15, 21, 22 sep: Vem är var
29-30 sep, 5-6 okt: Kom ketchup så går vi
13, 14 okt: Kalas Alfons
20, 22 okt: Var är Bus-Alfons?
27, 28 okt: Alfons och pappa Åberg
2, 3 nov: Alfons och Milla
10, 11, 17, 18 nov: Mera köttbullar
24, 25 nov, 1, 2 dec: Kalle Stropp och Grodan Boll
8, 9, 15, 16 dec: Molly och Julmonstret

Läs mer om Knattebio på www.sf.se/knattebio

För ytterligare information, kontakta Caroline Hellström på telefon 08-680 37 37 eller via mail caroline.hellstrom@sfbio.se

SF Bio är Nordens ledande biografföretag och ingår i Bonnier AB. SF Bio driver biografer på 22 orter i Sverige och på 8 orter i Norge med sammanlagt 38 000 fåtöljer i 294 salonger.  På SF Bio i Sverige görs närmare 11 miljoner biobesök per år och vi sysselsätter ca 1 200 personer. Omsättningen på årsbasis är 1 400 MSEK.  Sedan 1980 har SF Bio i Sverige byggt 29 nya biografer med 243 salonger och 29 455 fåtöljer.

Ytterligare information fås av SF Bios informationschef thomas.runfors@sf.se eller telefon 08-680 35 00.