Miriam Bryant ger fyra livekonserter på biograf Rigoletto

Miriam Bryant ger fyra exklusiva livespelningar på Rigoletto

Under två kvällar i november förvandlas Filmstadens galabiograf Rigoletto i Stockholm till konsertscen när Miriam Bryant ger fyra exklusiva livespelningar och för första gången spelar musiken från sitt nya album ”P.S. Jag hatar dig”.

Inför släppet av Miriam Bryants nya album ”P.S. Jag hatar dig” har biografkedjan Filmstaden fått chansen att arrangera fyra exklusiva livespelningar på biograf Rigolettos scen. Konserterna äger rum den 17 och 18 november – två på onsdagen och två på torsdagen.

Men PS. Jag hatar dig! är inte bara ett album, utan även en 20 minuter lång spelfilm där Miriam själv spelar huvudrollen tillsammans med Kardo Razzazi. Filmen är ett känslosamt porträtt av albummusiken och visas innan konserten. Därefter följer ett samtal mellan Daniel Hallberg och Miriam Bryant på scenen innan spelningen startar.

- Biograf Rigoletto är vår främsta galabiograf och vi gläds åt att den nu får vara platsen som erbjuder en unik chans att höra Bryants nya album men också se hennes skådespelardebut. Ett biobesök är alltid en helhetsupplevelse men de här kvällarna är något utöver det vanliga och blir säkert ett minne för livet för flera i publiken, säger Helena Eklund, Commercial Director, på Filmstaden.

Program för PS. Jag hatar dig! - Miriam Bryant Live på Rigoletto:

• Kortfilm, 20 minuter
  • Samtal, 20 minuter
  • Konsert, 60 minuter

Biljetterna till de fyra konserterna släpps måndagen den 27 september på Filmstadens hemsida, filmstaden.se, och i deras app. Åldersgräns 18 år.

PS. Jag hatar dig! – Miriam Bryant Live på Rigoletto är ett samarbete mellan Filmstaden, Luger, Jubel, Mr Radar och Warner Music.

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer.

Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.

Ytterligare information fås av Filmstadens PR-ansvarig Caroline Hellström på telefon 08-680 35 00 eller via mail caroline.hellstrom@filmstaden.se