Foto: Filmstaden

Nu startar årets biosommar

I år blir det en riktig biosommar på Filmstaden med storfilmer som The Flash, Indiana Jones and the Dial of Destiny, Elementärt, Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One, Barbie och Oppenheimer. Sommarens stora svenska premiär är Forever med Mustapha Aarab (Vinterviken) och Agnes Lindström Bolmgren (Suedi). Vi startar årets biosommar med att erbjuda 30 procent på biljettpriset på Filmstadens alla biografer runt om i Sverige.

Filmstadens sommarerbjudande gäller såväl sommarlediga barn som ungdomar och vuxna mellan den 19–22 juni på samtliga biografer innan kl 17. Biljetterna köps med rabattkoden SOMMAR på filmstaden.se eller i Filmstadens app.

"Sommaren har under senare år kommit att bli en av årets starkaste bioperioder med många storfilmspremiärer. Att gå på bio är en uppskattad aktivitet för sommarlovslediga och jag är glad att vi har så stor bredd i utbudet", säger Helena Eklund, Commercial Director, Northern Europe, ODEON Cinemas Group.

Sommarens storfilmer:
Asteroid City, biopremiär 9 juni. Regi Wes Anderson.
The Flash, biopremiär 14 juni. Den trettonde filmen i DC Extended Universe med Ezra Miller, Sasha Calle (Supergirl) och Michael Keaton (Batman).
Indiana Jones and the Dial of Destiny, biopremiär 28 juni. Med Harrison Ford och Mads Mikkelsen.
Ruby Havsmonstret, biopremiär 28 juni. Animerat familjeäventyr.
No hard feelings, biopremiär 30 juni. Komedi med Jennifer Lawrence i huvudrollen.
Harold Frys, biopremiär 30 juni. I huvudrollerna ser vi Oscarsbelönade Jim Broadbent och Penelope Wilton (Downton Abbey, Hotel Marigold och After Life).
Elementärt, biopremiär den 7 juli. En helt ny originalfilm från Disney och Pixar som utspelar sig i Elementstaden, där eld-, vatten-, jord- och luftinvånare bor tillsammans.
Forever, biopremiär 7 juli. Ungdomsfilm/drama med Mustapha Aarab (Vinterviken) och Agnes Lindström Bolmgren (Suedi). Regi av Anders Hazelius och manus av Jessika Jankert.
Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One, biopremiär 12 juli.
Barbie, biopremiär 21 juli. Margot Robbie som Barbie och Ryan Gosling i rollen som Ken.
Oppenheimer, biopremiär den 21 juli. Cillian Murphy i huvudrollen som Robert Oppenheimer, ”atombombens fader”. I övriga roller ser vi bland annat Gustaf Skarsgård, Matt Damon och Robert Downey Jr. Manus och regi av Christopher Nolan.
Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem, biopremiär 2 augusti. Animerad äventyrs- och actionfilm med bland annat Seth Rogen.
The Meg 2, biopremiär 4 augusti. Science fiction.
Gran Turismo, biopremiär 11 augusti. Action- och äventyrsfilm med Archie Uchena Madekwe som 2017 utsågs till Screen International Star of Tomorrow samt Orlando Bloom och Geri Halliwell.

Läs mer och köp biljetter på filmstaden.se eller i appen.