Ny VD på SF Media

Till ny VD på SF Media har Ted Johansson utsetts. Ted kommer närmast från en tjänst som Marknadsdirektör på Clear Channel Sverige och tillträder i slutet av mars.

Ted Johansson har lång bakgrund inom mediaförsäljning och har arbetat på alla positioner inom sälj, marknad och affärsutveckling och ser nu fram emot att få leda SF Media i framtiden.

- SF Media har gjort en fantastisk resa de senaste åren och jag ser fram emot att få leda det strategiska arbetet på ett bolag som utvecklas hela tiden, säger Ted Johansson. Det ska bli riktigt kul att få sätta mig in i bions värld och vara med och utveckla både bolaget och produkterna.

Bioreklamen är en naturlig del av biobesöket och har också dokumenterat stor genomslagskraft bland biobesökarna.

- Jag kan inte tänka mig en mer kreativ möjlighet för annonsörerna än att få underhålla miljontals biobesökare , innan besöket via nätet på sf.se, på plats genom event som aktiverar intresse samt självklart via biodukens magiska kontext av rörlig bild och ljud, fortsätter Ted Johansson.

- Vi är hälsar Ted Johansson välkommen att träda in i rollen som VD för SF Media, säger Jan Bernhardsson, VD och koncernchef för SF Consumer Entertainment. Hans erfarenheter och utpräglade säljfokus är mycket värdefullt som ledare för ett företag som utvecklas snabbt i en krävande bransch.

För ytterligen information, kontakta tf VD på SF Media, Maria Skoglund, telefon 08- 680 36 93

SF Media AB är ett dotterbolag till SF Bio AB, Skandinaviens ledande biografföretag. SF Media visar reklamfilm i ett rikstäckande nätverk som består av 100 biografer med totalt 400 salonger i 66 städer.

SF Media erbjuder även annonsering på en av Sveriges största sajter; sf.se, SF Bios populära tidning Film på Bio, närvaro genom events och integrerad kommunikation på biograferna i foajé eller i salong.