Oscar ger biobesöken en skjuts! Exklusivt trailermaterial

I natt hölls 2014 års Oscargala där filmen ”12 Years a Slave” tog hem vinsten i den tyngsta kategorin ”Bästa film”. Vinst i den kategorin brukar ge en rejäl skjuts på biobesöken.

Historiska data visar att filmer som ”Argo”, ”The King’s Speech” och ”Slumdog Millionaire” fick ett rejält lyft i biobesöken efter att ha vunnit en Oscar i denna kategori.

SF Bio säger grattis till alla Oscarvinnare! Som en hyllning har vi tagit fram en exklusiv trailer för de filmer som kammade hem en Oscar i de tyngre kategorierna: ”Bästa film”, ”Bästa regi” och de olika kategorierna för bästa skådespelare.

Länk till trailer:

-Intresset för Oscarsgalan har varit stort bland SF Bios kunder och intresset för att se film på bio är större än någonsin, säger Per Mårtensson, Programchef på SF Bio.

Fortfarande finns chansen att se flera av de Oscarsnominerade och Oscarsbelönade filmerna på bio: ”12 Years a Slave”, ”American Hustle”, ”Frost”, ”Wolf of Wall Street” och "Dallas Buyer's Club".

För att ytterligare gratulera vinnarna har SF Bio också delat ut hedersmedlemsskap i Bioklubben till Matthew McConaughey, Cate Blanchett, Jared Leto, Lupita Nyong’o och Alfonso Cuarón.

- De har numera evigt guldkort hos oss. Vi vill att de ska känna sig extra välkomna till våra biografer om de kommer till Sverige, säger Maria Rosén, ansvarig för SF Bios lojalitetsklubb Bioklubben.

För ytterligare information, kontakta Maria Rosén på telefon 08-680 36 27 eller programchef Per Mårtensson på telefon 08-680 36 11.

SF Bio AB ingår i Nordic Cinema Group som är Nordens största biografaktör med 103 anläggningar och 586 biosalonger i sex länder – Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Nordic Cinema Group bildades 2013 genom en sammanslagning av de starka biografaktörerna SF Bio, SF Kino, Finnkino och Forum Cinemas och ägs av Ratos och Bonnier AB. 2012 omsatte Nordic Cinema Group ca 2 600 Mkr. Sedan 1980 har SF Bio i Sverige byggt 30 nya biografer med 248 salonger och 29 971 fåtöljer och bolaget har ca 1 300 anställda.