SF Bio öppnar ny Filmstad i Täby

Hösten 2013 öppnas den nya heldigitaliserade Filmstaden Täby med 5 salonger och ca 530 platser. Filmstaden Täby kommer att ligga i det omdanade Täby Centrum och får bl a en rymligare foajé och nya moderna salonger med den senaste digitala tekniken.

Filmstaden Camera i Täby Centrum byggdes 1991 med två salonger och 1997 tillkom ytterligare två i en före detta teaterlokal. Biobesöken i Täby har hela tiden legat på en hög nivå och beläggningen i salongerna har varit bland de högsta i landet. Behovet av en ny anläggning har funnits länge och nu har avtal tecknats med centrumägaren Unibail-Rodamco om en helt ny och modern Filmstad på central plats i Täby Centrum.

- Den nya Filmstaden i Täby motsvarar dagens krav på en modern biograf med kälkbacksparkett, ökat benutrymme och stora filmdukar, säger Jonas Yngfalk, operativ chef på SF Bio AB. Vi är väldigt nöjda med det förslag som tagits fram tillsammans med Unibail-Rodamco och som nu kommer att bli verklighet.

De nya salongerna kommer självklart alla att ha digitala projektorer och det senaste i ljud och bildteknik vilket garanterar den absolut bästa biografupplevelsen och uppfyller de högst ställda krav som biobesökarna idag har på en optimal film- och biografupplevelse. Några av salongerna kommer också att kunna visa film i 3D.

- En Filmstad mitt i ett av Stockholms största köpcentrum är verkligen en etablering som vi är mycket glada över, avslutar Jonas Yngfalk. Här finns alla besökskategorier representerade och verksamheten kommer att sträcka sig från film för de allra yngsta till visningar för våra äldre besökare.

Den nuvarande Filmstaden Camera stängs i samband med öppnandet av den nya anläggningen och personalen flyttar över. Namnet ändras därmed också till Filmstaden Täby.

För mer information, kontakta SF Bios informationschef Thomas Runfors. Tel 08-680 36 83