TWINIGHT arrangeras i hela landet

Inför världspremiären av ”The Twilight Saga: Breaking Dawn-part 2” den 14 november arrangerar SF Bio och Nordisk Film TWINIGHT

TWINIGHT i hela landet

TWINIGHT är en visning av både ”The Twilight Saga: Breaking Dawn – part 1” och den allra första visningen av ”The Twilight Saga: Breaking Dawn part 2”, den sista och avslutande delen i Twilight-sagan.

TWINIGHT äger rum tisdag den 13 november i alla städer där SF Bio har biografer och är tillåten från 15 år.

Läs mer på www.sf.se/twinight (http://www.sf.se/twinight)

TWINIGHT är en unik chans att se båda de två avslutande delarna av Twilight-sagan på bio.
Dessutom är det en exklusiv förhandsvisning av en av årets mest emotsedda biofilmer.

TWINIGHT startar med ”Part 1” ca kl 21.00 den 13 november och den nya filmen ”Part 2” visas vid midnatt.

Biljetterna till TWINIGHT släpps på sf.se och SF Bios biografer den 10 oktober till SF Bios Bioklubbens medlemmar och till övriga den 12 oktober. Biljettpris 195 kr.

TWILIGHT-MARATON i Stockholm

Utöver TWINIGHT anordnas det även ett exklusivt TWILIGHT-MARATON den 13 november i Stockholm, på biograf Park, där samtliga filmer i The Twilight Saga visas. Detta blir ett unikt tillfälle att få se alla filmerna på bio i en följd en sista gång.

TWILIGHT-MARATON startar under eftermiddagen och avslutas med den sista filmen ”The Twilight Saga: Breaking Dawn part 2” som börjar runt midnatt.

- Trots att det blir många timmar film vill vi ändå ge några av fansen en chans att ta farväl av sina idoler på det här sättet, säger Helena Eklund, marknadschef på SF Bio.

Biljetterna till TWILIGHT-MARATON släpps den 10 oktober till Bioklubbens medlemmar och den 12 oktober till övriga. Biljettpris 295 kr. Åldersgräns 15 år. Mer information finns på www.sf.se/twinight.

Caroline Hellström, Promotionansvarig SF Bio,
caroline.hellstrom@sfbio.se (http://caroline.hellstrom@sfbio.se), 08-680 37 37

Annmari Bergmark, Pressansvarig Nordisk Film,
annmari.bergmark@nordiskfilm.com (http://annmari.bergmark@nordiskfilm.com), 070-879 22 85

THE TWILIGHT SAGA: BREAKING DAWN part 2 kommer att få världspremiär i Sverige den 14 november.