Tre nyheter för viktminskning

Sunda flingor storsäljare bland frukostprodukter I samarbete med ViktVäktarna presenterar Finax tre nyheter för frukostbordet. Fullkornsflingor i två smaker och en müsli med frukt och bär. Mättande, krispiga och med ett lågt POINTS-värde. Medlemmar hos ViktVäktarna utgör en stor grupp kunder som letar efter goda och kalorisnåla produkter i livsmedelsaffärerna. Nu breddar Finax sitt sortiment av müsli och frukostflingor som passar alla som tänker på vikten och hälsan. Fullkorn är i fokus för en bättre folkhälsa. Sveriges näringsexperter har enats om att fullkorn är bra för hjärtat. En hälsosam livsstil och en väl sammansatt kost rik på fullkornsprodukter minskar risken för hjärtinfarkt. Fullkornsflingor Naturell innehåller hela 80 procent fullkorn, Fullkornsflingor Tranbär/Jordgubb 73 procent. Müsli Frukt&Bär innehåller 40 procent fullkorn. Finax har en lång tradition av att ta fram frukostprodukter med mycket smak men lite socker. Frukostflingor är annars en hett omdebatterad produktgrupp. I vissa fall är sockerinnehållet högt. Det betyder extra kalorier. Något som de flesta stillasittande svenskar enligt näringsexperter inte behöver. ViktVäktarna Müsli Frukt&Bär är krispig och smakrik med smak av tranbär, äpple, ananas och papaya. En portion ger POINTS-värde 1,5. ViktVäktarna Fullkornsflingor är sprödrostade och finns i smakerna Naturell och Tranbär/Jordgubb. En portion ger POINTS-värde 1,5. -------------------------------------------------------------------------------- För mer information och beställning av varuprover, var god kontakta: Åsa Rosén, marknadschef på Finax, telefon 042-29 51 50, e-post: asa.rosen@finax.se Bilder för fri publicering: www.finax.se /Bildbank. Pressmeddelande: www.finax.se /Pressrum. -------------------------------------------------------------------------------- Familjeföretaget Finax AB i Helsingborg utvecklar och marknadsför spannmålsbaserade livsmedel som müsli, brödmixer och mjöl. I slutet av 70-talet lanserade Finax Sunt & Gott, den första svenska müslin som fortfarande är en av Sveriges mest välkända. Finax ingår i Abdon Mills som omsätter drygt 3 miljarder SEK och bedriver verksamhet i ett tiotal länder. ViktVäktarna i Sverige utvecklar och bedriver viktminskningskurser där filosofin med kurserna är gruppstöd och hur man kan förhålla sig till mat på ett hälsosamt sätt. ViktVäktarna ingår i Weight Watchers som är globalt ledande inom service för viktminskning och har verksamhet i 30 länder.

• Mat, dryck