Dalaföretag sitter med i juryn som utser Årets Hållbara Butik

Vinnaren av Årets Hållbara Butik ska aktivt ha tagit initiativ inom områden som miljö, klimat, energi, personalvård och inköp.

Årets Jurygrupp består av Jojje Pettersson från Findity / Sparakvittot, Caroline Andermatt, Myrorna, Ylva Skoogh, Integrate Strategy, Susanne Sweet, Handelshögskolan Stockholm, Ann Christiansson, Svensk Handel och Ylva Åkesson, Dagens Handel (ordf)

Juryn kommer att välja 3 finalister som går vidare till den stora finalen. Vinnaren koras den 12 maj på Retail Awards galan i Stockholm.

2013 utsågs Sparakvittot till Årets tekniska lösning på Retail Awards.

– Utmärkelsen har betytt mycket för oss. Vi är idag i en fas då vi presenterar många nya samarbeten, nya tjänster och fler fördelar för användare och butikskonsumenter. Det hjälper oss mycket att vår tjänst Sparakvittot syns i olika forum för att skapa trygghet kring vår hantering av kvitton, säger Jojje Pettersson, Marknadschef för Sparakvittot.

Om Retail Awards
Retail Awards arrangeras av Svensk Handel och Dagens Handel och vill uppmuntra till nytänkande och kvalitet inom handeln, att öka fokus på handelsföretagen och deras leverantörer samt lyfta fram handeln som en framtidsbransch.

Läs mer om Retail Awards på www.retailawards.se
Läs mer om Svensk Handel på www.svenskhandel.se