Sätertorps Grus lanserar e-handel

Sätertorps Grus lanserar e-handel

Nu erbjuder Sätertorps Grus sina kunder att beställa grus, sand, jord och makadam i storsäckar direkt från hemsidan med snabb hemleverans. E-handeln vänder sig mot såväl existerande som nya kunder och erbjuder ett noga utvalt sortiment.

En beställning kan läggas dygnet runt online och det kommer att effektivisera beställningsflödet och bidra till en smidigare ordergång som möter kundernas behov. För enkel och smidig leverans är produkterna dessutom förpackade i storsäckar, vilket underlättar hanteringen, minskar antalet transporter och gör materialet mindre skrymmande i väntan på att läggas ut. Kunderna erbjuds hemleverans i Strängnäs med omnejd inom 1-4 arbetsdagar och betalningen sker snabbt, tryggt och enkelt via Klarna Checkout.

– För våra kunder kommer e-handeln möjliggöra snabba & trygga köp som förbättrar vår service ytterligare. Det är ett viktigt steg i vårt digitaliseringsarbete, säger Mikael Wetterheim, VD Sätertorps Grus.

Sätertorps Grus är sedan 2018 en del av Finjakoncernen och erbjuder ett produkter inom grus, makadam, sand och jord.