Gå direkt till innehåll
Finnvedsbostäders nya kvarter Sjukstugan på Mossleplatån med 27 hyreslägenheter och Bra Liv Väster Vårdcentral.

Uthyrningsstart lägenheter Mossleplatån, Värnamo

Lördag den 28 maj påbörjas uthyrningen av 27 lägenheter i kvarteret Sjukstugan på Mossleplatån i Värnamo. Finnvedsbostäder är först ut att bygga på detta helt nya bostadsområde strax söder om Värnamo sjukhus. Inflyttning i de nya lägenheterna blir den 15 januari 2023.

- Det är ett spännande projekt, det är ett hus som kommer bli Värnamos högsta byggnad med nio våningar och ett landmärke för alla som passerar förbi på riksväg 27. Dessutom kommer de blivande hyresgästerna att kunna njuta av en enastående utsikt över Värnamo och Vidöstern. I lokalerna på de två nedre våningsplanen kommer Värnamos nya Bra Liv Vårdcentral Väster att flytta in, säger Per-Magnus Rylander, fastighetsutvecklingschef på Finnvedsbostäder.

Lägenheterna är generösa och välplanerade där merparten har inglasade balkonger och där vissa också har tillhörande terrasser. Inredningen håller en hög kvalitet med fina materialval och är fullutrustade med bekvämligheter som diskmaskin, mikrovågsugn, tvättmaskin och torktumlare. Liksom i Finnvedsbostäders senaste nyproduktionsprojekt kommer även detta kvarter att bli ett rökfritt boende där lägenheterna, trapphus, balkonger och terrasser ska vara rökfria.

- Det har varit ett stort förhandsintresse för lägenheterna och vi ser fram emot att nu kunna påbörja uthyrningen. Uthyrningen sker enligt Finnvedsbostäders kösystem och den som är registrerad i bostadskön kan fr.o.m. 28 maj anmäla sitt intresse för lediga lägenheter på vår hemsida www.finnvedsbostader.se, berättar Camilla Lundh, marknadschef på Finnvedsbostäder.