Kvarteret Städet Värnamo.

Pressmeddelande -

Finnvedsbostäder 70 år firas samtidigt som lägenheterna för kvartert Städet Etapp 2 släpps för uthyrning

Två viktiga milstolpar på samma dag.

Lördagen den 8 september släpper Finnvedsbostäder lägenheterna till kvarteret Städet Etapp 2 för uthyrning. Dessutom firar Finnvedsbostäder 70 år och håller stort kalas tillsammans med hyresgäster och samarbetspartners i Gummifabriken, Värnamo.

På lördag släpps de efterlängtade lägenheterna i kvarteret Städet Etapp 2. Bygget med kvarteret Städet inleddes under 2016 och genomförs i två etapper med sammanlagt 144 lägenheter med olika typer av storlek och planlösning Det är nu 70 nya lägenheter som kompletterar de 74 redan färdigställda och inflyttade lägenheterna i kvarteret. Vi vet att efterfrågan på lägenheter är stor och det känns därför mycket bra att kunna erbjuda så pass många lägenheter, säger Per-Magnus Rylander, Fastighetschef på Finnvedsbostäder.

2018 har Finnvedsbostäder verkat i hela 70 år. Vi har sedan 1948 arbetat för att människor i vår kommun som väljer att bo i hyresrätt skall ha ett utmärkt boende, säger Stanley Guldmyr, VD på Finnvedsbostäder. Det här vill vi fira, och på lördag bjuder vi in våra hyresgäster och samarbetspartners till stort 70 årskalas. Det blir en heldag med olika aktiviteter på Gummifabriken i Värnamo. Det kommer bli rundvandringar i Gummifabrikens lokaler, en spännande föreläsning med äventyraren Kristina Paltén, gemensam lunch från Restaurang Madame och andra aktiviteter runt om i Gummifabriken.

Bästa sättet att fira framgångsrika 70 år är att blicka framåt, så under lördagen kommer vi även att presenterar och visa våra nyproduktionsprojekt i Gummifabrikens entré. Här är det möjligt för befintliga hyresgäster och övriga intresserade att få mer information och ställa frågor direkt till oss. Fokus kommer ligga på de projekt som ligger närmast i tiden, vilka är vårt nya Trygghetsboende Sjösala i Bor och såklart Städet Etapp 2, säger Camilla Lundh, marknadschef. Det känns fantastiskt spännande att kunna erbjuda Sjösala som är Värnamo Kommuns första trygghetsboende, och lägenheterna i kvarteret Städet som blivit något av ett landmärke och entré in till Värnamo då besökare som kommer in via E4:an norr och söder passerar förbi. Vi ser fram emot att träffa intressenter och svara på frågor om projekten på lördag, avslutar Camilla Lundh.

Uthyrningen kommer att ske enligt Finnvedsbostäders kösystem.

Den som har registrerat sig på Finnvedsbostäders hemsida kan anmäla intresse för den eller de lägenheter som är av intresse. När sista anmälningsdatum har gått ut är det den med högst köpoäng som får erbjudande om att hyra bostaden. Köpoängen räknas upp med en poäng per dag man står i bostadskön.

Första inflyttning på Sjösala trygghetsboende blir 1 oktober och inflyttning i Städet Etapp 2 december 2018 till maj 2019.

Regioner

Finnvedsbostäder AB är Värnamos kommunala bostadsbolag som äger och förvaltar mer än 2400 lägenheter och lokaler i Värnamo kommun.

Företaget har genom sitt stora fastighetsbestånd kapaciteten att erbjuda en variation av boenden i kommunen och samtidigt kunna möta individuella önskemål och krav på boende. Valfrihet och medbestämmande är viktiga ledord hos Finnvedsbostäder och målet är att underlätta för hyresgästen och alltid ge bästa möjliga service.

Sammanlagt omfattar bolagets verksamhet 152 862 kvm bostadsyta fördelat på 2 396 lägenheter, 191 lokaler och 725 garage. I samtliga fastigheter ansvarar Finnvedsbostäder för uthyrningen, den tekniska förvaltningen och förädlingen.

Finnvedsbostäder är Värnamos kommunala bostadsbolag och största hyresvärd med uppdraget att erbjuda bra boenden som möter de sökandes önskemål.

Finnvedsbostäder AB är Värnamos kommunala bostadsbolag som äger och förvaltar mer än 2900 lägenheter och lokaler i Värnamo kommun.

Sammanlagt omfattar bolagets verksamhet 178 150 kvm bostadsyta fördelat på 2 809 lägenheter, 201 lokaler och 777 garage. I samtliga fastigheter ansvarar Finnvedsbostäder för uthyrningen, den tekniska förvaltningen och förädlingen.

Finnvedsbostäder AB
Sveavägen 1E