Fasadritning nybyggnation lägenheter Bredaryd.

Finnvedsbostäder påbörjar byggnation av lägenheter i Bredaryd.

På en tomt i centrala Bredaryd kommer Finnvedsbostäder påbörja byggnation av sju nya hyresrätter med beräknad inflyttning våren 2022. Byggnationen kommer genomföras med partnering entreprenad tillsammans med Bygga GWG AB. -Projektet i Bredaryd har funnits med i planeringen under en längre tid och kommer nu in ett skarpt läge, säger fastighetsutvecklingschef Per-Magnus Rylander.

De sju lägenheterna kommer vara fördelade i två enplanshus. Samtliga lägenheter är på 2 rum o kök med yta på 52,5 kvm. Det kommer bli välplanerade och moderna bostäder inredda i ljusa, neutrala färger och med hög kvalitet. Samtliga lägenheter är utrustade med tvättmaskin och torktumlare. Till varje lägenhet hör också en egen uteplats.

- Det känns fantastiskt roligt att påbörja ett nybyggnadsprojekt i en av vara kransorter utanför Värnamo, avslutar Per-Magnus Rylander.

Sammanlagt omfattar bolagets verksamhet 174 681 kvm bostadsyta fördelat på 2 754 lägenheter, 179 lokaler och 783 garage. I samtliga fastigheter ansvarar Finnvedsbostäder för uthyrningen, den tekniska förvaltningen och förädlingen.