Fiskeriet fortsätter tillväxtresan – satsar på egen säljkår.

Sveriges ledande leverantör av sjömatsprodukter, Fiskeriet Sverige AB, bygger nu upp en organisation av fältsäljare för dagligvaruhandeln, i egen regi.

Fiskeriet skapar en starkare plattform för att realisera resan mot havsbaserad och hållbar tillväxt genom att bygga upp en egen rikstäckande fältsäljkår och lämnar därmed tidigare samarbetet med extern part och en inhyrd säljkår.

̶ Det är en stor satsning som gör att vi kommer öka synligheten för sjömat och kunna jobba ännu närmare våra kunder och ge dem en ännu bättre service. Vi är övertygade om att satsningen skapar förutsättningar för tillväxt inom kategorin och att synligheten inspirerar konsumenter till att upptäcka sjömatsprodukter som är både hälsosamma och hållbara, säger Jörgen Bergqvist, VD Fiskeriet Sverige AB.

Målsättningen är att anställa ca 10 fältsäljare för en effektivare bearbetning av marknaden för både direkt och central distribution.

̶ Fiskeriets produktportfölj innefattar idag färska, kylda och frysta sjömatsprodukter och satsningen ger Fiskeriet bästa möjliga förutsättningar att vara en attraktiv leverantör på marknaden och fortsätta utveckla erbjudandet till kunder och samarbetspartners, säger Jonas Åsberg, Försäljningschef Fiskeriet Sverige AB.

Vi tackar vår samarbetspartner In-Store Marketing/Sales Support för en värdefull insats i en för Fiskeriet viktig övergångsfas.

Kontaktperson:

Jörgen Bergqvist, VD Fiskeriet Sverige AB, telefon 073 052 24 84

www.fiskeriet.se

www.insula.no

• Emballage, förpackning

• Stockholm

Fiskeriet Sverige AB etablerades 2019. Vi producerar, säljer och marknadsför förädlad sjömat i Sverige. Fiskeriet ingår i koncernen Insula AS. Vi är tillsammans 1100 anställda i koncernen och omsätter ca 6,4 miljarder. Våra varumärken i Sverige är Fiskeriet, Lofoten, Frøya, Lysekils, Lobster och Sjöboden allt i fisk.

Jörgen Bergqvist

Presskontakt CEO 08-480 046 16