Fiskeriet satsar på egen säljkår inom Foodservice.

Fiskeriet skapar genom sin satsning inom Foodservice, en starkare plattform för att realisera resan mot att bli en erkänd kategoriledare inom sjömat genom havsbaserad hållbar tillväxt. Fiskeriet lämnar därför det tidigare samarbetet med Säljpartner. Fram till dess att samarbetet upphör den 31 december 2020, arbetar Säljpartner oförändrat.

-Målsättningen är att vara en strategisk och kundnära partner inom kylt och fryst och spänna över både Foodservice och DVH, säger Louise Norman, Affärsområdeschef Foodservice Fiskeriet Sverige AB.

Satsningen innebär att Foodservice och DVH förstärker varandra och möjliggör synergier av sortimentet och en ger en effektivare bearbetning av marknaden.

-Satsningen gör Fiskeriet till en komplett leverantör med bästa möjliga förutsättningar att fortsätta utveckla erbjudandet till kunder och samarbetspartners, säger Jörgen Bergqvist, VD Fiskeriet Sverige AB.

Vi tackar vår samarbetspartner Säljpartner Häll & Co för en värdefull insats.

• Emballage, förpackning

Fiskeriet Sverige AB etablerades 2019. Vi producerar, säljer och marknadsför förädlad sjömat på den svenska marknaden inom både dagligvaruhandel såväl som foodservice. Fiskeriet ingår i koncernen Insula AS. Vi är tillsammans 1100 anställda i koncernen och omsätter ca 6,4 miljarder. Våra varumärken i Sverige är Fiskeriet, Lofoten, Frøya, Lysekils, Lobster och Sjöboden allt i fisk.

Läs gärna mer om oss på www.fiskeriet.se eller www.insula.no.

Jörgen Bergqvist

Presskontakt CEO 08-480 046 16