FixarIT i Linköping motverkar ett slit och släng samhälle

Idag köper vi allt som produktutvecklarna slänger ut på marknaden utan att lägga större vikt vid huruvida vi behöver produkten eller om varans livslängd.

Genom vår slit och släng mentalitet bidrar vi till att öka avfallsberget och för många är reparation ett främmande begrepp.

Globaliseringen har lett till att produkterna tillverkas där det är billigast och transporteras från andra sidan jordklotet med stora koldioxidutsläpp som följd och den globala marknaden möjliggör för oss konsumenter att välja om vi skall köpa apelsiner från Spanien eller kaffe från Columbia-allt på bekostnad av miljön.

Genom att lämna in datorn till FixarIT för reparation eller service är du med och motverkar slit och släng konceptet och dessutom värnar du om vår miljö.

Fixar IT i Linköping använder sig gärna av mottot ”med rätt behandling går befintliga datorer lika bra som nya”.
- Det är slut på slöseri med pengar och miljö, säger Anton Tuomi VD på FixarIT.

Fixar IT är verksam inom IT-branschen och erbjuder kostnadseffektiva lösningar inom uppsnabbning av långsamma datorer, IT-hjälp hemma och på företaget, service, reparationer, uppgraderingar och försäljning.

• datorer
  • linköping
  • norrköping
  • reparation
  • miljö

Fixar IT arbetar aktivt med datorreparationer i Linköping och Norrköping för att motverka slit och släng konceptet.