FixCandle på Formex 2016

Den 24-27 augusti går Formex, Nordens största fackmässa inom inredningsdesign och presentartiklar av stapeln på Stockholmsmässan. Höstens Formex är större än någonsin och fyller för första gången Stockholmsmässans fyra hallar.

FixCandle är här förstås. Vi finns i A-hallen på plats A19:02 tillsammans med Kunstindustrien A/S. Kom och prata med Carsten om hur du kan använda FixCandle på ett helt nytt sätt. Du får inte bara raka, stabila ljus i stakarna utan kan även ställa dina ljus exakt där du vill ha dem. På din marmorplatta, på badkarskanten. Eller varför inte ställa ljuset i en glasskål, lägga i några vackra blommor och häll vatten över så får du både en säker och vacker ljuskreation

Till Formex kommer inredningsbranschen för att göra höstens inköp, se de senaste trenderna, inspireras och mötas. Höstens trendtema är Nordic Me, som fokuserar på medvetenhet; hur vi vill leva och hur vi gör våra val.

FixCandle fokuserar på återanvändning för att spara på vår miljö.

-Vi uppmuntrar våra användare att ta fram sina gamla ljusstakar igen. Sådana som tidigare varit för stora eller för små för ljusen vi köper, berättar Lena Dyfverman. Att ljusklistret också är återanvändningsbart om och om igen är dessutom en bonus, avslutar Lena.

• Nya produkter, tjänster

• formex