Hög kvalitet och närproducerade varor, en hjärtefråga för Fjällkassen

För oss på Fjällkassen är det en hjärtefråga att våra produkter är av hög kvalitet och gärna närproducerade. Vi väljer därför att beställa vårt kött och vår fisk från bl a Bruksvallarnas rökeri i västra Härjedalen.

Rökeriet etablerades 1984 av familjerna Per-Åke och Evert Näsvall och hade vid starten en liten fiskrök och en kiosk för försäljning vid genomfartsvägen i byn. 1995 tilldelades rökeriet den prestigefyllda utmärkelsen "Årets Gnosjöare" och samma år stod den nya, moderna produktionsanläggningen klar, då den i Sverige första EU-godkända anläggningen för både fisk- och köttproduktion. 25-års jubileum firade man år 2009 och året därpå tog företaget ännu ett steg framåt när man blev IP-certifierade. Samma år började man ett samarbete med bönderna i byn för att även kunna leverera lokalt kött till närområdet.

I dagsläget har rökeriet 7 heltidsanställda, produkterna röks enligt gamla traditioner och ugnarna eldas med alved och härligt doftande enris.