Ny Frida Karlsson stipendiat

Ny Frida Karlsson stipendiat

För andra året delade Frida Karlsson ut sitt unga ledare stipendium i stadsparken i Sollefteå . I samband med Sollefteå Kommuns firande av VM och Para VM medaljörer - fick Emilia Pettersson gå fram på scenen och mottaga årets stipendie.

- Emilia Pettersson har åkt tillsammans med mig i Sollefteå Skidor. Nu har hon tagit en viktig roll i klubben som tränare för klubbens C-grupp, ungdomar som är 13-14 år. Dessutom är hon också ledare för Ångermanlands Skidförbund på Ski Team Ungdomscup.

Frida fortsätter:

- Det är i föreningarna det börjar, och det börjar med engagerade ledare som älskar att se utveckling hos ungdomarna. Jag kommer ihåg hur viktigt det var att ha kul på träningarna, och det känns helt rätt att dela ut detta stipendie.

Emilia Pettersson har en aktiv skidkarriär bakom sig. Emilia kom till Sollefteå Skidor som 15-16 åring, studerade på Åsarna Skidgymnasium - och när hon flyttade hem, fick hon frågon om hon ville bli ledare. En fråga som svaret blev självklart ja på. Och detta trots att Emilia bor och jobbar i Kramfors, 4 mil från Sollefteå.

- Jag är oerhört stolt över detta stipendium från Frida. Jag kommer fortsätta att utveckla mig som ledare - och att se till att ungdomarna har kul på tisdag och torsdagkvällarna, och den utveckling de tar ! Det är så häftigt att få vara en del i denna berättar Emilia, som är född 2001.

Sollefteå skidor har en stor ungdomsverksamhet - och en tisdag kväll uppe på Hallstaberget kan det vara uppemot 130 ungdomar på plats. Att skola in unga ledare är viktigt, och tillsammans med mer erfarna ledare är de de viktigaste personerna för en hållbar utveckling för skidåkningen/ungdomsidrotten i Sollefteå och övriga Sverige.

Ämnen

Svenska längdskidåkning är en av världens bästa - och vi är en del av den fortsatta utvecklingen.

Satsning mot nya medaljer och än snabbare skidåkning !

FK Sports and Marketing AB