Miran Dennerqvist och Björn Jareblad

Björn Jareblad ny VD på Flex Applications

Den 1 september kliver Miran Dennerqvist av VD-posten på Flex Applications och upp kliver istället vice VD Björn Jareblad.

Björn Jareblad har varit med i personalsystembranschen sedan 1987 och har gått igenom ett antal generationsskiften inom systemvärlden. Han var med och byggde upp Carat Lön och har jobbat med bland annat SPCS, Visma och SoftOne som samarbetspartners. Sedan 11 år tillbaka har han haft rollen som vice VD och försäljningschef på Flex Applications. Björn är uppvuxen och bosatt i Motala där han är mycket engagerad i den lokala idrottsverksamheten. Själv utövar han tennis, vindsurfing och enduro på sin fritid.

Att ha varit med och utvecklat Flex Applications till det företag som det är idag har varit mycket stimulerande tycker Björn. Han fortsätter:

– Jag är stolt över det förtroende jag har fått och jag ska göra allt för att förvalta företagets anda även i framtiden. Miran och jag har haft ett enastående samarbete under de senaste 11 åren och det kommer vi fortsätta att ha. Nu byter vi helt enkelt hatt och fortsätter vår Flexresa tillsammans med våra fantastiska medarbetare. I den här typen av bransch är det en fördel att kunna ämnet. Jag kan sätta mig in i både medarbetarnas och kundernas situation på ett annat sätt eftersom jag har jobbat inom området under så lång tid. Utifrån den erfarenheten tror och hoppas jag på att kunna bidra med många kreativa lösningar för företaget.

Miran Dennerqvist grundade Flex Applications 1990, då under namnet Miranda Software.

– Jag har drivit företaget i tre decennier och nu när jag i år fyller 65 känns det lägligt att trappa ner lite. Jag kommer att vara kvar som vice VD och fortfarande arbeta med det område jag brinner för – vidareutvecklingen av våra programvaror. Jag har fullt förtroende för Björn och jag vet att han kommer att förvalta företaget på ett utomordentligt sätt.

Miran Dennerqvist

Chairman of the Board