Ventilation Stockholm

Flighton en del av Solvify har bestämt sig för att samarbeta med Aerius Ventilation. Deras gemensamma mål att öka försäljningen av FTX-system signalerar en stark satsning på energieffektivitet och inomhusluftkvalitet.

FTX-system, även kända som från- och tilluftssystem, är väsentliga för att skapa en hälsosam och komfortabel inomhusmiljö. De arbetar genom att föra in frisk luft från utsidan, filtrera den för att ta bort föroreningar, och sedan cirkulera den i byggnaden. Samtidigt ventileras gammal och fuktig inomhusluft ut. Genom att återvinna värme från den utgående luften kan FTX-system också bidra till att minska energiförbrukningen.

Det finns en tydlig trend i världen mot mer energieffektiva byggnader och bättre inomhusluftkvalitet, vilket gör att marknaden för FTX-system kan vara mycket lovande. Samarbetet mellan Flighton och Aerius Ventilation kan hjälpa båda företagen att dra nytta av denna trend och öka deras försäljning och marknadsandel.

Att Flighton dessutom tar in en kund till, Flyttstädning Göteborg av Städly, utökar deras nätverk och verksamhetsområde. Detta kan ses som en del av en bredare strategi för att stärka deras närvaro på marknaden och öka synligheten för deras erbjudanden. Genom att samarbeta med företag från olika sektorer kan de utnyttja komplementära styrkor, utöka sitt kundutbud och förbättra sin förmåga att möta en mängd olika kunders behov.

Denna typ av samarbete kan också öka medvetenheten och acceptansen av FTX-system bland konsumenter och företag, vilket i sin tur kan leda till