FlixTrain förbättrar restiden och släpper årets julresor mellan Stockholm och Göteborg

Med en uppdaterad tidtabell finns nu FlixTrains jul- och nyårsbiljetter till försäljning. Från den 11 december tar resan mellan Stockholm och Göteborg cirka 3 timmar och 10 minuter. Extrainsatta avgångar kommer finnas tillgängliga mellan den 21 december till den 1 januari 2024. Som vanligt erbjuder FlixTrain Sveriges mest prisvärda tågbiljetter med ett biljettpris från 129 kr.

- Vi hoppas våra resenärer uppskattar att de redan nu kan säkra sina julresor till vårt lägsta pris. Vi har dessutom förbättrat restiden och kör Stockholm - Göteborg på cirka 3 timmar. Då julen är en stressig period för många hoppas vi att vår nya restid och prisvärda biljetter ska underlätta i julruschen, säger Kajsa Ekelund, kommunikationsansvarig på Flix.

I år infaller julafton på en söndag. Det innebär att fredag den 22 och lördagen den 23 december blir helgens mest reseintensiva dagar. Då erbjuder FlixTrain som mest tre avgångar dagligen i vardera riktningen. FlixBus julresor ligger också ute till försäljning. Extrainsatta avgångar kommer att finnas tillgängliga för både buss och tåg.

- Vi är som bekant Sveriges mest prisvärda buss- och tågbolag och bokar man våra biljetter i god tid så får man våra bästa priser och pengar över till annat. En vinst för både plånbok och miljön, avslutar Kajsa Ekelund.

Tidtabellen är tillgänglig fram till den 11 februari 2024. Som mest erbjuds tre avgångar dagligen i vardera riktningen. Från och med den 11 december stannar tåget endast i Skövde vilket innebär att restiden kortas ned till cirka 3 timmar enkel väg. Biljetter köper man i appen eller på flixtrain.se.

FlixMobility är ett globalt företag som fokuserar på smarta mobilitetslösningar. Bolaget erbjuder bekväma, prisvärda och miljövänliga resor under varumärkena FlixBus, FlixTrain, Greyhound Lines Inc och Kâmil Koç. Tack vare den smarta affärsmodellen, nätverksplaneringen och digitala plattformen har FlixMobility lyckats etablera sig som Europas största aktör inom busstrafik för långdistansresor. Sedan 2013 har FlixBus växt inom mobilitetsbranschen och därmed skapat tusentals arbetstillfällen. FlixBus fortsätter kontinuerligt att utforska mobilitetsmarknaden och 2018 lanserades FlixTrain i Tyskland samtidigt som man inledde pilotprojekt med världens första eldrivna långdistansbussar i Frankrike. Samma år startade FlixBus busstrafik i USA med mål att kunna erbjuda ett nytt attraktivt resealternativ på den amerikanska marknaden. 2021 lanserades FlixTrain i Sverige och 2022 köpte bolaget Greyhound Lines Inc.