Swebus Express börjar sälja resor till Norrland

Från mitten av maj kommer Swebus Express att erbjuda resor från Malmö i söder till Umeå i norr. Ett biljettsamarbete med det sundsvallsbaserade bussföretaget Ybuss gör att kunderna kan resa på samma biljett inom båda bussföretagens linjenät.

Tidigare har Swebus Express nordligaste resmål varit Mora. Nu kommer det bli möjligt att köpa biljetter hela vägen upp till Umeå.

- Nu öppnar vi upp våra respektive bokningssystem för att våra resenärer ska kunna resa på en och samma biljett mellan södra och norra Sverige, säger Ingvar Ryggesjö, pressansvarig på Swebus Express. Vi hoppas att det ska leda till att resenärerna ser bussen som ett tillgängligare resesätt och att fler ska åka kollektivt.

-  För att bussen ska bli ett konkurrenskraftigt alternativ till tåget, flyget och bilen så krävs det att vi gör det enkelt för kunderna att hitta den resa som passar dem, säger Ingvar Ryggesjö. Att från ett och samma ställe kunna köpa en biljett mellan två orter inom två olika reseföretags linjenät är en sådan förenkling.

Försäljningen av biljetterna beräknas starta den 25 maj, då man kommer att kunna köpa biljetter till bussresor från den 15 juni och framåt. Totalt kommer Swebus Express kunder att kunna köpa biljetter till cirka 50 orter i Norrland. Närmare information om priser och tidtabeller meddelas i samband med säljstarten.

Exempel på nya orter som Swebus Express kunder kommer att kunna köpa biljetter till är:

-      Söderhamn
-      Hudiksvall
-      Sundsvall
-      Ljusdal
-      Östersund
-      Sollefteå
-      Örnsköldsvik
-      Umeå

För mer information, kontakta gärna:
Ingvar Ryggesjö, pressansvarig Swebus Express, ingvar.ryggesjo@swebusexpress.se, tel 0701- 87 11 33.
Pressjour: 0701-87 12 00

Om Swebus Express AB
Swebus Express AB är marknadsledande på expressbusstrafik i Sverige och har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Företaget erbjuder cirka 150 resmål från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Swebus Express är ett privat företag som omsätter omkring 350 MSEK och ingår i Concordia Bus, Nordens ledande bussföretag. Läs mer på www.swebusexpress.se