Pressmeddelande -

Med långsamhet i fokus startar nu morgondagen textila-inredning och livsstilsmärke

Nu när vi alla spenderar mera tid hemma, så vill man satsa på ett lite mera långsamt liv med fokus på hållbarhet. Vi startar därför ett enkelt heminrednings koncept som står för Slow living och Cirkularitet men är helt digitalt.

Att textil inredning har fokus på kvalitet och hållbarhet är inget nytt men att alla produkter tillverkas i återaktiverad tyg ( så kallad deadstock) är det. Samt att alla produkter kan skickas tillbaka till företaget och blir “trasmattor” ett enkelt sätt att bli cirkulära i

Att jobba med återaktiverar tyger är smart för då spara vi på jordens resurser och det som gör detta möjligt nu är den digitala utvecklingen som gör det möjligt att bygga och upprätthålla ett varumärke 100% digitalt idag.

se mera på www.flory.se

• Stockholm

Om Flory | Vi fokuserar oss på att göra smarta och innovativa vardagssaker i textil. Vi vill vara 100% hållbara i vår affärsmodell och produkt när vi jobbar med att återaktivera tyger i våra textilinredningar. Vi jobbar med att vara Cirkulära genom ett återköpsprogram och vi planterar ett träd för varje tillverkad vara. Vi skapar unika hem, med fokus på det lokala, digitala och cirkulära.

Caroline

Presskontakt CEO & CMO 0046 734 49 35 88