Flowlife är ett av Sveriges snabbast växande E-handelsföretag!

Flowlife är ett av Sveriges snabbast växande E-handelsföretag!

Nyligen publicerade Dagens Industri sin lista över E-handelsföretag som vuxit snabbast - däribland Flowlife som ökade sin omsättning med 85% under 2019.

Flowlife startade sin tillväxtresa genom att gå från eventförsäljning på mässor och tävlingslopp till att bli ett renodlat E-handelsföretag. Utveckligen har inneburit stora satsningar på olika digitala lösningar för att förstärka kundupplevelsen.

– Det senaste året har vi fokuserat på att hitta smarta och effektiva digitala lösningar, för att kunna ge våra kunder lika bra service på nätet som under tidigare events. Vi vill erbjuda högsta möjliga kvalitet genom hela köpprocessen. Säger Lucas Wasniewski, VD på Flowlife.

Flowlife ser även en ökad efterfrågan av kvalitativa produkter som håller längre.

– Vi ser att kunder hellre lägger några kronor extra på en produkt som håller. Vårt mål är att sälja ett fåtal högkvalitativa produkter som på lång sikt kommer hjälpa våra kunder att återhämta sig bättre. Säger Lucas Wasniewski, VD på Flowlife.

Läs hela artikeln på Dagens Industri här!

Flowlife arbetar för att fler ska ha flow i sin träning. Genom att utveckla och tillhandahålla innovativa produkter ser Flowlife till att fler kan prestera och återhämta sig på topp. Efter lanseringen har de idag över 50 000 nöjda kunder, samarbeten med svenska toppatleter och fler innovativa produkter på gång. Lets go flow!