"Flowlife skapar ett nytt sätt att driva e-handel"

"Flowlife skapar ett nytt sätt att driva e-handel"

I en intervju med Driva Eget berättar Flowlifes VD, Lucas Wasniewski om företagets resa 2020 och hur en stundande konkurs kunde vändas till en framgångssaga.

Flowlife, som tidigare varit ett event-baserat bolag, fick snabbt tänka om och tänka nytt när pandemin var ett faktum. Med inställda events runt om i landet och Europa, var en satsning på e-handel den enda framkomliga vägen.

– Vi ville bygga en digital e-handel där vi gav kunden samma närhet och upplevelse som när vi träffades i verkliga livet, berättar Lucas i intervjun.

Omställningen under 2020 gav resultat, och året slutade med en omsättning på 43 miljoner - vilket motsvarar en tillväxt på 220% jämfört med föregående år.

2019: 13,6 miljoner, 2020: 43 miljoner

Läs hela intervjun på Driva Eget här!

Flowlife arbetar för att fler ska ha flow i sin träning. Genom att utveckla och tillhandahålla innovativa produkter ser Flowlife till att fler kan prestera och återhämta sig på topp. Efter lanseringen har de idag över 50 000 nöjda kunder, samarbeten med svenska toppatleter och fler innovativa produkter på gång. Lets go flow!