Flowpillow

Flowpillow Heat - för ett mer produktivt home office

Att jobba hemifrån har nyligen blivit en realitet för väldigt många runt om i Sverige. För den som arbetar digitalt behöver det inte vara några större problem att jobba hemifrån, men det finns däremot vissa utmaningar gällande fokus och att man lätt blir stillasittandes.

Sitter du still för länge minskar din blodcirkulation och dina muskler blir stela och trötta. Detta är inget som händer omedelbart, utan byggs upp sakta men säkert och kommer i det långa loppet påverka din prestation. För att du ska bibehålla flowet och produktiviteten långsiktigt, har vi samlat 3 tips på hur din Flowpillow kan rädda dig!

1. Blodcirkulationen kickar igång
    Flowpillow masserar tillsammans med infraröd ljusterapi vilket får muskler och leder att slappna av samtidigt som värmen sätter fart på blodet. När blodcirkulationen ökar, syresätts musklerna men även hjärnan! Det kan i sin tur vara en avgörande faktor för att orka bibehålla fokus och flow under arbetspasset.
  2. Mikropauser
    Ett begrepp som har blivit allt mer populärt den senaste tiden är “mikropauser”. En mikropaus innebär att man tar en paus från det man håller på med, för att fokuset komma tillbaka. Hur utmattande det kan vara att arbeta non-stop, är något som vi alla kan känna igen oss i. Unna dig därför en stund och luta dig tillbaka med din Flowpillow i soffan och låta den göra jobbet åt dig i en kvart. Den kvarten får du senare tillbaks i produktivitet, tack vare återhämtningen.
  3. Avundsjuka vänner
    Vi alla vet hur härligt det är att dela via sociala medier hur gött vi kan ha det på våra arbetsplatser. Passa därför på att visa upp för dina nära och kära hur du flowar loss när du jobbar hemifrån!

Flow up your work life!

Läs mer om Flowpillow Heat härhttps://www.flowlife.com/se/produkt/flowpillow

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lucas Wasniewski, VD Flowlife Sweden

Mail: Lucas@flowlife.se

Subjects

Flowlife Sweden

Flowlife arbetar dag och natt för att fler ska ha flow i sin träning. Genom att utveckla och tillhandahålla innovativa produkter ser dem till att fler kan prestera och återhämta sig på topp. Efter lanseringen av deras första produkt, Flowpillow, 2016 har dem idag över 20 000 nöjda kunder, samarbeten med svenska toppatleter och fler innovativa produkter på gång. Lets go flow helt enkelt!

Press contacts

Alexander Hosby

Press contact Head of Public Relations +46(0)735638267

ACTIVE LIFE, MADE POSSIBLE.

Our mission is to create massage products which allows you to be the best you, not just for today or tomorrow, but for the rest of your life.

Flowlife
Garvargatan 20