​Flowscape får stororder från Nacka kommun

Flowscape har ingått ett samarbete med partnern Dustin, en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter med tillhörande tjänster och lösningar gällande Flowscapes system för rumsbokning. Dustin kommer att tillhandahålla Flowscapes system som tjänst till Nacka kommun under våren 2018.

Nacka är en av Sveriges modernaste kommuner. Då kommunen är i stark tillväxt genom bland annat den beslutade utbyggnationen av tunnelbanan och en kraftig expansion av boende anpassar man stadshuset till ett aktivitetsbaserat arbetssätt. I dagsläget är det runt 1000 anställda som har stadshuset som bas och berörs av installationen.

Via Dustin kommer Nacka kommun att implementera Flowscapes stora produktpaket inklusive bland annat app, sensorer och hårdvara. Hela installationen är planerad att vara genomförd efter sommaren.

"Vi har valt Flowscapes system som lösning då vi vill uppnå en större flexibilitet av nyttjade resurser som är en del i förnyelsen av stadshusets arbetssätt", kommenterar Georgios Katsikiotis, enhetschef på Nacka kommun.

"Det här är Flowscapes avgjort största affär inom den offentliga sektorn. Det är fantastiskt att få bidra till högre effektivitet och ett kollaborativt arbetssätt hos en progressiv kommun som Nacka", säger Peter Löfgren, Key Account Manager på Flowscape.

För mer info, kontakta:

Peter Reigo, CEO Flowscape på tel: +46 70 942 46 87 eller peter.reigo@flowscape.se

Flowscape är "the modern office Flowmakers". Genom att erbjuda en toppmodern positioneringsteknik, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor.

Flowscape har en stark kundbas med över 60 kunder varav 15 multinationella bolag. Bland de globala partnerna finns Ericsson, Fujitsu, Cisco och Ricoh. Med kontor i Stockholm, Karlskrona och London växer teamet av 30 Flowmakers kontinuerligt. Under vintern 2018 gick Flowscape ihop med Crowdsoft som är noterat på Aktietorget.