Flygresor.se lanserar ny reklamfilm

Flygresor.se lanserar ny reklamfilm

Flygresor.se:s katter är tillbaka! Denna gång med munskydd för att följa säkerhetsråden.

Hur är det egentligen med munskydd? Är det munskyddskrav när man ska ut och resa? Många flygbolag kräver att alla över 6 år använder sig av munskydd när man ska ut och resa. Du måste själv ta med eget munskydd som täcker både näsa och mun.

Flygresor.se lanserade i våras en sida där man kan hitta rätt reseinformation om den pågående corona-pandemin. Här hittar du vad som gäller angående munskydd.

På Stockholms Arlanda Airport vill man att du bär munskydd redan i terminalen.

Men det är ett krav att bära munskydd från när du går ut till flygplanet via en utgång som kallas gate. Har du inte på dig munskydd kan du bli nekad att gå ombord på flygplanet.

Du kan köpa munskydd på många olika ställen, t ex på olika apotek eller matbutiker. Har du glömt att köpa munskydd innan du kommer till flygplatsen, finns det möjlighet att köpa det på Arlanda.

Kontakta Sofi Cederlöf, Marknadschef Flygresor.se, 076-046 36 99, sofi@flygresor.se för mer information