Flygresor.se växer i Norden och utmanar Finn.no och Momondo.dk

Efter framgångarna i Sverige inleder Flygresor.se under våren en internationell satsning. Först ut är lanseringen av Flyreiser.no i Norge och Flyrejser.dk i Danmark. Genom att erbjuda fler prisjämförelser på en mer användarvänlig sajt utmanar Flygresor.se de lokala prisjämförelsesajterna för flygbiljetter och siktar på att bli störst i Norden inom två år.

Svenska Resenätverket, som driver Flygresor.se, startades 2006 av Mikael Robertsson, vd, och Olov Lindberg, it-arkitekt, som fortfarande äger och driver företaget med stor framgång. För några år sedan renodlades verksamheten till att utveckla webbsajter inom resesegmentet. I dag är Flygresor.se Sveriges största prisjämförelsesajt för flygbiljetter. En sökning på Flygresor.se visar resor från över 30 resebyråer och 700 flygbolag som flyger till över 5 000 destinationer vilket lockar cirka 50 000 besökare till sajten varje dag. Nyligen utsågs Flygresor.se till Bäst i test av tidningen PC för Alla som jämfört elva prisjämförelsesajter för flyg. Länk till testet

– Flygresor.se har gått från noll till störst i Sverige på några år eftersom vi är bäst på att hjälpa resesugna svenskar att hitta de billigaste flygresorna. Nu vill vi växa och utmanar till att börja med de befintliga flygprisjämförelsesajterna i Norge och i Danmark, säger Mikael Robertsson, vd på Flygresor.se.

I början av maj lanserades de två nya prisjämförelsesajterna Flyreiser.no och Flyrejser.dk. Genom att jämföra fler priser på en enkel och lättanvänd sajt vill Flygresor.se även göra det lätt för norska och danska konsumenter att hitta de billigaste flygbiljetterna. De befintliga marknadsledarna i Norge och Danmark är Finn.no och Momondo.dk som nu får konkurrens från svenskt håll.

– Målsättningen är att bli störst även i Norge och Danmark, sedan får vi se vilka fler länder vi satsar på i framtiden. Vi ser en tendens att flygpriserna kryper uppåt och då blir prisjämförelsesajter som hittar de billigaste flygbiljetterna ännu viktigare för konsumenterna, säger Mikael Robertsson.