Ny reklamfilm efter fällning av Reklamombudsmannen

Att hitta rätt flygresa kan ofta vara som att leta efter en (n)ål i en höstack. Sökmotorerna och resebyråerna är hundratals men skiljer sig en hel del emellan. Viss förvirring har tidigare funnits om Flygresor.se är en sökmotorsajt eller en resebyrå. Med Flygresor.se’s nya reklamfilm vill Flygresor.se visa att de endast är en sökmotorsajt som letar upp sjukt billiga flygresor hos över 700 flygbolag och 30 resebyråer på nätet.

Flygresor.se blev fällda av Reklamombudsmannen (RO) med anledning av den förra reklamfilmen där en person kräktes på en annan. ”Det var inte så konstigt för man kan ju bli helt sjuk av hur billiga flyg man kan hitta på flygresor.se. Jag förstår mig inte riktigt på Reklamombudsmannen. Reklam ska ju sälja och med den förra filmen ökade vår försäljning o trafik till hemsidan med över 30 %. Den var på intet sätt diskriminerande . Vad som är god smak ska inte Reklamombudsmannen blanda sig i ” säger VD:n Mikael Robertsson.

”Men nu är det jul och snart nytt år och då ska vi ju vara snälla. Så det blir reklamfilmerna den här gången också. Men det beror inte på reklamombudsmannen. Vi anser att reklam kan vara äcklig om den fungerar så det kan mycket väl tänkas att vi kör kräkfilmen framöver.” Fortsätter Mikael Robertsson.

Den nya filmen använder sig av ålar som symboliserar de billiga resorna som är hala att komma åt men som Flygresor.se hittar åt dig.