Sju-i-topp: Billigast resebyrå och populärast flygdestination i augusti

Sju-i-topp: Billigast resebyrå och populärast flygdestination i augusti

Travelstart är Sveriges billigaste resebyrå för fjärde månaden i rad och Bangkok behåller första platsen som den populäraste flygdestinationen enligt statistik från reseportalen flygresor.se. Topplistan över Sverige billigaste resebyråer och populäraste destinationer har sammanställs av flygresor.se, baserat på information från över 60.000 flygsökningar genomförda under augusti månad 2007. Topplistan – billigast resebyrå i augusti 1. Travelstart (1) 2. Doodle (2) 3. Travelpartner (3) 4. SuperSaverTravel (4) 5. SkyTours (ny) 6. MrJet (5) 7. Seat24 (7) Topplistan – mest sökta destinationer i augusti 1. Bangkok (1) 2. New York (2) 3. London (6) 4. Barcelona (3) 5. Madrid (ny) 6. Phuket (5) 7. Los Angeles (ny) (siffran inom parantes anger placering föregående månad) Att hösten är en populär shoppingperiod vilket märks genom att London klättrat tre placeringar samtidigt som Los Angeles och Madrid kommit upp som nya destinationer på topplistan. Populära sommardestinationer som Athen och Malaga har ramlat ner från topplistan. Flygresor.se är en reseportal som hjälper flygresenärer spara pengar genom att jämföra priser på flygresor. Med en enda sökning jämför flygresor.se pris på flygresor från 30 resebyråer och 600 flygbolag. Baserat på informationen från dessa sökningar sammanställs topplistan på vilka resebyråer som oftast har lägst pris. För mer information kontakta gärna: Mikael Robertsson, VD Internetkonsult AB Tel: 08-558 015 00 Mobil: 073-101 40 00 E-Mail: micke@internetkonsult.nu Flygresor.se drivs av Internetkonsult AB som även driver andra resesajter som t.ex. www.reseforum.se och www.flygbilligt.com