fm reklam får upp legenderna i sulkyn igen

Efter sommarens succé som skapade en publikökning med 50% på Solvalla är Ahlsell Legends tillbaka. 20:e augusti 2014 är det dags för tio av världens mest meriterade travkuskar att sätta sig bakom tömmarna igen. De är revanschsugna, de har tillsammans tusentals segrar i bagaget och de utlovar publiken en stenhård kamp.

Mats Heed, VD på fm reklam och initiativtagare till Ahlsell Legends, berättar om idén bakom legendloppet:

Vi ville att de stora stjärnorna skulle få mötas igen, nu några år senare. De har en stor plats både i folks hjärtan och minnen. Dessutom vet vi att kuskarna tycker det är minst lika roligt att vara tillbaka som publiken gör. Stig H Johansson är klar för 2014 års upplaga och ser Ahlsell Legends PR-värde för travet. Att travsportens störste kommer att köra loppet borgar för att vi åter får ett starkt startfält.

I sommarens Ahlsell Legends deltog bland annat Olle Goop, Giancarlo Baldi och Helen A Johansson. Som segrare stod till sist Jean-Pierre Dubois med hästen Jeppas Hugo. Hittills är ett antal kuskar klara för loppet 2014 som avgörs över 2.140 meter autostart men det kommer totalt finnas tio legender bakom startbilen när det är dags. John Campbell har fått ett wildcard och står högst upp på önskelistan.

Även denna gång kommer loppet som avgörs som V75-1 vara möjligt att spela på. Förstapriset kommer att uppgå till 100.000 kronor för vinnande ekipage. Samma dag som Ahlsell Legends avgörs går även Sveriges största 5-åringslopp, Jubileumspokalen och Europamästerskapet för ston av stapeln.

Förutom att vara en stor publiksport är trav även den sport som har överlägset mest exponeringstid i TV. På TV4 nästan dubbelt så mycket som fotboll!

Mats Heed fortsätter:

Enligt våra undersökningar är 89% av alla travintresserade positivt inställda till sponsring. Detta gör att marknadsföring på travbanor blir en intressant del av marknadsmixen för många företag.

Mats Heed, VD, fm reklam ab
heed@fmreklam.se, 070-483 72 85

• sponsring
  • ahlsell legends
  • ahlsell
  • trav
  • annonsering
  • reklam
  • profilering
  • event
  • hästsport
  • exponering

fm reklam har sedan 1988 arbetat med arenareklam, profilering och events på Sveriges travbanor. Utifrån kundens behov skräddarsyr de exponering, genomför årligen 300 företagsevent och förmedlar 500 skyltar.

Mats Heed

Presskontakt VD 0704837285