FocusNeo vinner årets skyltkoncept med Polestar i Svenska Skyltpriset 2020

Igår presenterades kategorivinnarna i Svenska Skyltpriset 2020 och FocusNeo tog lyckades ta hem Årets Skyltkoncept med Polestar och Årets Rekonstruerade skylt med renoveringen av Restaurang Tennstopet. Därmed lägger FocusNeo beslag på två av finalplatser i årets pris.

FocusNeos bidrag Polestar utsågs idag till vinnare i kategorin Skyltkoncept och därmed en av tre finalister i Svenska Skyltpriset 2020. Konceptet är framtaget av FocusNeo i nära samarbete med Stockholm Design Lab och tillverkaren Maas & Roos.

Kategorivinnare i Årets Rekonstruerade skylt blev FocusNeos bidrag Restaurang Tennstopet i korsningen Odengatan/Dalagatan i Stockholm. En av Stockholms mest anrika kvarterskrogar har fått både sitt yttre och inre varsamt renoverat med bibehållen genuin känsla av att vara en tidlös klassiker.

Svenska Skyltpriset arrangeras årligen av branschorganisationen Ljusreklamförbundet och syftar till att hylla Sveriges vackraste och bästa ljusskyltar. Priset är nationellt och delas ut i tre kategorier: Årets Enstaka Skylt, Årets Rekonstruktion och Årets Skyltkoncept. Årets pris delas ut på El- och belysningsbranschens event Ljusdagen den 8 september. Juryn i Svenska Skyltpriset består av i år av Viveca Rosencrantz, Arkitekt SAR/MSA, FOJAB Arkitekter AB i Malmö, Enida Kratovic, Arkitekt SAR/MSA Wester+Elsner Arkitekter samt Jan Møller, Senior Creative på Identity Works.

Vi är naturligtvis mycket hedrade och stolta över våra finalplatser i Svenska Skyltpriset. Det visar återigen vår styrka inom design och konceptualisering för framstående och varumärkesorienterade företag. Stor eloge till vår personal och övriga inblandade parter som bevisar sin spetskompetens inom skyltteknik, design och arkitektur, säger Magnus Näslund, VD FocusNeo.

Fler bilder via Lars Lindberg eller på www.focusneo.se

• skyltkoncept
  • neonskylt
  • tennstopet