Eyefi lanserar molntjänst för enkel hantering av bilder.

Eyefi, marknadsledare när det gäller trådlösa SD-kort, introducerar Eyefi Cloud, en molntjänst för att snabbt få tillgång till sina bilder man tar med en kamera, eller film från en videokamera, på alla sina enheter trådlöst.

Redan sedan tidigare använder man bara ett Eyefi Mobi minneskort, istället för ett traditionellt standard SD-kort, för att direkt föra över bilder och video till iOS eller Android™-enheter, men med den nya Cloud-tjänsten kan bilderna vara omedelbart tillgängliga på flera  enheter, som t.ex. läsplatta, dator, smart-TV, etc.

"Med Eyefi Cloud får du en lösning för att dela dina bästa bilder och video på ett sätt vi vant oss vid från smartphones, skillnaden är att det nu blir möjligt även från riktiga kameror”, säger Per Skog,Nordic Marketing Manager hos Focus Nordic AB.

Eyefi korten för automatiskt över bilderna till en app (iOS eller Android), appen laddar sedan automatiskt upp bilderna (eller video) högupplösta till Eyefi Cloud, varifrån bilderna blir tillgängliga på fler enheter.

·  Transfer – ger trådlös funktionalitet till kameror som saknar det och skickar bilder automatiskt till mobil eller dator.

·  Organize – Sortera och märk bilder för att enkelt hitta dem senare

·  Sync – Synkronisera bilder automatiskt mellan alla dina enheter

·  Share – Bjud in familj och vänner att titta på dina bilder/album utan att de behöver registrera sig.

Vid köp av ett nytt Eyefi Mobi minneskort ingår 90 dagars fri användning av tjänsten som prövotid, efter det är kostnaden för ett abonnemang 44.99 € per år (ca: 410: - SEK).

Pris och tillgänglighet

Eyefi minneskort finns för omgående leverans och kostar:

Eyefi 8GB Mobi minneskort, Ca-pris: 479:-

Eyefi 16GB Mobi minneskort, Ca-pris: 695:-

Eyefi 32GB Mobi minneskort, Ca-pris: 899:-

För ytterligare information: rune.reiersen@focusnordic.no

• Bio, film, foto

Focus Nordic  i  Göteborg är Nordens största fotogrossist. Sortimentet innehåller en rad starka varumärken som Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Transcend, Eye-Fi, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Henzo, Joby, Jobo, Nissin, Kenko, Lumiquest, Metz, MyMyk, Novoflex, Polaroid, Zeiss och Lensbaby. Dessutom finns en egen produktlinje under namnet Focus. Focus Nordic är medlem i BSCI som jobbar för rättvisare arbetsvillkor. Se vidare på: www.focusnordic.se

Per Skog

Presskontakt Marketing Manager Sweden 070-522 64 80