Lowepro lanserar en ny generation ryggsäckar för folk i farten

Lowepro, världsledande inom fotoväskor, lanserar två nya ryggsäckar i sin berömda Fastpack-serie, Fastpack 150 AW II & Fastpack 250 AW II. Båda designade för folk på resande fot, med behov av snabb åtkomst och rejält skydd av kamerautrustning, dator, m.m.

Vår Fastpack-serie är designad för att ge resande enkel åtkomst till sin dator, kamerautrustning och alla nya prylar som man alltid vill ha med sig”, säger Tim Grimmer, vice president of brand hos Lowepro, ”dessa nya versioner av ryggsäckar ger ännu större skydd av utrustningen och har fler fack ömtålig utrustning, som dator, iPad, hörlurar, m.m.”

De nya ryggsäckarna har en väl skyddad del för kamerautrustning, Lowepros patenterade inbyggda regnskydd, och remmar för att fästa säcken ovanpå t.ex. en resväska. På utsidan finns fickor/fästen för t.ex. vattenflaska, stativ m.m.

Fastpack 150 AW II

Den mindre av de två modellerna rymmer en systemkamera med objektiv (som t.ex. Nikon D7100 med ett 24-70 F/2,8), 1-2 extra objektiv eller blixtar, en dator upp till 11” (som t.ex. MacBook Air), plus en iPad. Dessutom mängder av mindre fack för t.ex. stor smartphone, hörlurar, hårddisk etc.

Fastpack 250 AW II

Denna större av de två modellerna rymmer en systemkamera med objektiv (som t.ex. Nikon D810 med ett 70-200 F/2,8), 2-3 extra objektiv eller blixtar, en dator upp till 15” plus en iPad. Dessutom mängder av mindre fack för t.ex. stor smartphone, hörlurar, hårddisk etc.

Pris och leverans

Fastpack börjar levereras i april och kommer att kosta:

Fastpackk II 150 AW. Ca-pris: 1249: -, inkl. moms.

Fastpackk II 250 AW. Ca-pris: 1599: -, inkl. moms.

För mer information kontakta: Kirstine.Lindholm@focusnordic.dk

• Bio, film, foto

• lowepro

Focus Nordic i Göteborg är Nordens största fotogrossist. Sortimentet innehåller en rad starka varumärken som Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Eye-Fi, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Henzo, Joby, Jobo, Nissin, Kenko, Polaroid, Metz, MyMyk, Novoflex, Polaroid, Zeiss och Lytro. Dessutom finns en egen produktlinje under namnet Focus. Focus Nordic är medlem i BSCI som jobbar för rättvisare arbetsvillkor. Se vidare på: www.focusnordic.se