Ny action-kamera med 360°-video och 4K från 360Fly

360Fly som redan har en 360° videokamera utökar nu sortimentet med en 4K-modell. Förutom 4x så hög upplösning har kameran också en rad andra spännande nyheter.

360Fly 4K med många nyheter

Förutom den nya sensorn med en pixel-upplösning på: 2880x2880 har den nya 4K-modellen också fått följande nya funktioner:

• Live Streaming Mode: I samarbete med LIVIT via deras mobil-App. Ingen redigering eller uppladdning behövs. Dessutom finns ett web-kameraläge för FaceTime streaming.
  • Front Facing Mode: Alla situationer kräver inte 360° bildvinkel. Vid sådana tillfällen kan bildvinkeln begränsas till 178°x100° (204° diagonalt). Kameran ger då en 16:9-bild i upplösning 2560x1440.
  • Time-Lapse Video Mode: Med denna funktion kan man nu enkelt ta Time-Lapse i 360°och välja på följande tidsintervall: 0,5, 1, 2, 5, 10, 30 eller 60 sekunder.
  • Motion and Audio Detection Mode: Kameran startar automatiskt inspelning vi rörelse eller ljud.
  • Accelerometer Activated Record Mode: Kameran kan ställas in så att den startar automatisk vid acceleration. Användbart för t.ex. en utförsåkare som vill filma sitt åk. Kameran startar tio sekunder innan accelerationen så att hela åket kommer med.
  • Telemetry: 360Fly 4K har en inbyggd GPS, vilket ger bilddata med koordinater, höjd och hastighetsinformation.
  • Större lagringsutrymme: Nya 4K-modellen har fått hela 64GB internt minne.
  • Ännu tydligare användning: En förbättrad tydlighet, med färgkodning runt avtrycket och i botten runt fästet, gör att man snabbare ser aktuell inställning.

Allt det fina finns kvar

Alla populära funktioner från 360Fly HD finns givetvis även i 4K-modellen, som t.ex. Bluetooth, WiFi, gratis App för Android och iOS.

Givetvis är den också vattentät (ned till 10 meters djup utan extra hus).

Pris och leverans

360Fly 4K börjar levereras i augusti och kommer att kosta:

• 360Fly 4K, Ca-pris: 6,799: - inkl. moms

För ytterligare information: karsten.rath@focusnordic.dk

• Bio, film, foto

Focus Nordic i Göteborg är Nordens största fotogrossist. Sortimentet innehåller en rad starka varumärken som Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Eye-Fi, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Henzo, Joby, Jobo, Nissin, Kenko, Polaroid, Metz, MyMyk, Novoflex, Polaroid, Zeiss och DxO. Dessutom finns en egen produktlinje under namnet Focus. Focus Nordic är medlem i BSCI som jobbar för rättvisare arbetsvillkor. Se vidare på: www.focusnordic.se

Per Skog

Presskontakt Marketing Manager Sweden 070-522 64 80