Fantasifulla sagoträdet i parken.

Invigning av aktivitetsparken på Säteriet

Nu är det äntligen dags för invigning av Förbos första aktivitetspark. Parken, som ligger i bostadsområdet Säteriet i Mölnlycke, har utformats i nära dialog med bland annat skola, föreningar och de boende. Lördag 30 juni kl 13-16 är det äntligen dags att inviga parken.

I parken kommer man kunna utforska det fantasifulla sagoträdet eller blöta ner sig i vattenleken. Det finns möjlighet till odling och en grillplats med bord och bänkar där man kan mötas. På scenen finns det utrymme för planerade eller spontana uppträdanden. Dessutom finns det ett utegym framtaget i samarbete med en personlig tränare.

Det här händer under invigningen

• Ponnyridning
  • "Blommornas vals" på scenen. En musikalisk blomstafett som tycks vägra stanna. De egensinniga blommorna gör allting, men lovar ingenting – förutom underhållning och fantasi att inspireras av.
  • Så ett frö
  • "Sagan om vaddå?" på scenen. En interaktiv barnföreställning skapad av elever från Wendelsbergs folkhögskola.
  • Motorsågskonstnär
  • Vi bjuder på fika
  • Grillen är tänd - ta med egen korv

Allt är gratis!

Om aktivitetsparkerna

2016 fyllde Förbo 50 år och som en del i att fira detta kommer vi fram till 2020 bygga aktivitetsparker i våra fyra ägarkommuner; Härryda, Mölndal, Lerum och Kungälv.

Först ut blir en park på Säteriet i Mölnlycke och en park i Björkås, Ytterby.

I dialog med kommunerna, boende, skolor, föreningar med flera kommer vi tillsammans ta fram hur parken kan se ut och vad den ska innehålla.

Målsättningen är att skapa en mötesplats för alla, oavsett ålder och ursprung. Vi vill bygga en aktivitetspark som sträcker sig från lekplats och lärmiljö till inkluderande mötesplats och utflyktsmål.