Ludvig Löfgrens första kollektion för Målerås presenteras på NK Glas , Porslin & Kök i Stockholm

Tisdagen den 14 januari kommer Ludvig Löfgrens första kollektion för Målerås att presenteras på NK Glas, Porslin & Kök i Stockholm.

I hela kollektionen märks hans kärlek till hantverket och glaset som material. I serien Monkey business får vi möta olika sinnesstämningar och kulturer på ett nytt sätt, alla i form av apor. Hela serien genomsyras av en stilsäker humor som går rakt in i hjärtat Kända tatueringssymboler finns i serien Cherry Love och även i den klassiska Faith där Madonnan presenteras i olika skepnader. I Paradiso och Peacock tar vi oss tillbaka till djungelns prunkande grönska och här kan vi stifta bekantskap med två färgstarka papegojor i en handmålad vas samt munblåsta skålar och vaser med det klassiska påfågelsmönstret. Ludvig Löfgrens första kollektion för Målerås är en hyllning till det genuina konsthantverket som finns på de småländska glasbruken.

- "Det är kul att få jobba på ett glasbruk som värnar om hantverket. Här har jag fria händer att jobba med duktiga glasarbetare i en kreativ miljö." säger Ludvig Löfgren.

För ytterligare information ta gärna kontakt med Martin Robertsson, martin.robertsson@matsjonasson.com eller 0709568960.

www.matsjonasson.com