Välgörenhetsloppet Run for Mental Health, 7 oktober. Stadsparken i Lund

Välgörenhetslopp till förmån för forskning kring mental hälsa

Run for Mental Health, 7 oktober. Stadsparken i Lund.

På lördag, den 7 oktober, med start kl 13, anordnas för andra året i rad välgörenhetsloppet Run for Mental Health i Lund. Loppet är ett lopp för alla! Från novis till elit med två sträckor, 1 km och 5 km, att gå eller springa.

Arrangörsföreningen Run for Mental Health i Lund är tidigt på plats för att tillsammans med IFK Lund arrangera banorna.

Från kl 10:00 fram till kl 12:30 kan deltagare hämta ut nummerlappar samt efteranmäla sig till loppet. Instruktörer från Gerdahallen håller i uppvärmningen som beräknas sparka ingång strax innan 12:30.

Studentorkestern Bleckhornen kommer att finnas på plats för att få deltagare och funktionärer i stämning.

Välkomna!

Kontakt:

Jonas Eberhard

jonas.eberhard@med.lu.se

För tidigare pressmeddelande, se MyNewsdesk.

Loppet Run for Mental Health i Lund arrangeras i samband med World Mental Health Day som arrangeras av WHO den 10 oktober varje år. I Skåne sker, förutom loppet i Lund, flera evenemang som syftar till att lyfta dialogen kring mental hälsa. Se mer på www.skaneveckan.se