Fredag den 19 mars kl. 11.00 slår Skyddsvärnets andra second hand-butik upp portarna. Denna gång i Spånga på Skogängsvägen 59.

Invigning av Skyddsvärnet secondhand – Spånga den 19 mars

På fredag den 19 mars invigs Skyddsvärnets nya butik Skyddsvärnet secondhand – Spånga. I butiken finns ett brett utbud av sådant som kläder, skor, möbler, inredning och leksaker. Här finns även en unik "Konkursbod" där kunderna får möjlighet att fynda helt nya saker till billiga priser. Skyddsvärnet secondhand är ett arbetsintegrerade socialt företag med fokus på social och miljömässig hållbarhet.

År 2016 öppnade Skyddsvärnet den första second hand-butiken i Nynäshamn som sedan dess dagligen besöks av många second hand-entusiaster. Nu på fredag öppnas nästa butik i Spånga, vars rymliga lokaler har fyllts med möbler, husgeråd, leksaker, kläder, böcker, skivor samt säsongsvaror som skidor, skridskor och pulkor. Butiken har en gåvoinlämning och erbjuder även upphämtning av större föremål med lastbil.

Hållbarhet för både människor och miljö

Skyddsvärnet har arbetat med arbetsintegrering i över hundra år. Skyddsvärnet Secondhand är ett arbetsintegrerande socialt företag där personer som står långt ifrån arbetsmarknaden får möjlighet att utvecklas och komma ut i arbete. Thomas Fröberg, enhetschef för Arbetsintegrering på Skyddsvärnet, förklarar vilka positiva effekter som kommer i och med ett aktivt arbete med social integrering.

– Det ger människor hopp och möjlighet till ett nytt liv. Vi återinvesterar all vinst i våra verksamheter. Återinvesteringen kan exempelvis handla om stöd när vi ska öppna fler second hand-verksamheter, där målet är att personer som står långt ifrån arbetsmarknaden ska komma tillbaka ut i arbete. Läs mer om Skyddsvärnet secondhand här.

Bli medlem i Spånga-butiken på Facebook för mer info och erbjudanden.

Bli medlem i Nynäshamn-butiken på Facebook för mer info och erbjudanden.

Invigning av Skyddsvärnet secondhand – Spånga

När: 19 mars kl. 11.00.
Det utlovas fina "öppningspriser", livemusik och en och annan överraskning. Alla besökare bjuds på korv med bröd.
Adress: Skogängsvägen 59, Spånga.

Kommande öppettider med start 19/3:
Tisdag: 11–18.30
Onsdag: 11–18.30
Torsdag: 11–18.30
Fredag: 11–18.30
Lördag: 11–17.00
Söndag: 11–16.00

OBS! Vi tar hänsyn till Covid-19 och följer noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

Skyddsvärnet - anno 1910 är en non-profit organisation som förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Vi är partipolitiskt och religiöst obundna. Läs mer om oss på www.skyddsvarnet.se

Relaterat innehåll