Välkommen till Grön Inspirationsdag 4 maj

Välkommen till Grön Inspirationsdag 4 maj

PRESSINBJUDAN

Skyddsvärnets Sociala företag i Väntorp, Solna  inbjuder till Grön inspirationsdag den 4 maj 2013 i Kafé  Sjöstugan. På  programmet står dels föredrag av Lars Johansson, stadsträdgårdsmästare i Solna kommun och av Skyddsvärnets sociala företag Grönt Hantverk och Bygg & Riv.

Kom och se  våra handgjorda växthus för balkonger, våra ReDo-tillverkade drivbänkar och blomsterlådor och mycket mer. Läs inbjudan här.

Läs mer om Sociala företag här.

Välkommen!

Fakta:
Skyddsvärnets arbetsträning via Sociala företag startade, som en del i Skyddsvärnets vårdkedja,
i februari 2011. Vi vill skapa möjligheter till människor som står utanför arbetsmarknaden att integreras.

Under 2012 har verksamheten Sociala företag byggts upp och idag finns fem olika verksamheter riktade ut mot allmänheten och företag.

Arbetssökande som kommer till Skyddsvärnet har möjlighet att delta i arbetsuppgifter inom följande verksamheter vid Skyddsvärnets Grönt Hantverk , Konferens- och Kontorshotell. och Bygg och  Riv.

Presskontakt:
Eva Bernerskog, kommunikationsansvarig
E-post: eva.bernerskog@skyddsvarnet.se

Rebecca Hagman

Presskontakt Kommunikationsansvarig Marknad, kommunikation 076-77 66 510

Non-profit organisation som förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället.

Skyddsvärnet - anno 1910 är en non-profit organisation som grundades 1910. Vi förebygger social utslagning och skapar bättre förutsättningar för människor i samhället. Vi tillhör den idéburna sektorn och är partipolitiskt och religiöst obundna.

Non-profit innebär att vi saknar ägare, istället återinvesteras all vinst i våra verksamheter. Återinvesteringen innebär att vi kan starta upp nya verksamheter, utöka befintliga verksamheter och skapa projekt som går i linje med vår vision och värderingar.

Våra verksamhetsområden är: Individ och familj (barn, ungdomar, unga vuxna och vuxna), Arbetsintegrering, Rekrytering & bemanning, Utbildning.

Skyddsvärnet - anno 1910