Företagarskolan - Lönsamhetsdagen för företagare

Företagarskolan - Lönsamhetsdagen för företagare

Känner du att du skulle vilja få ut mer av den insats du gör? Har du en bra beläggning i ditt företag men känner att lönsamheten inte har nått sitt maximala värde? Då är detta dagen för dig!

Att planera sin ekonomi, strukturera sitt arbetssätt, förbättra sina avtal och en gemensam företagskultur leder till en ökad lönsamhet.

Vi erbjuder fyra föreläsare i toppklass som ger dig tips på hur du skall förbättra din lönsamhet utifrån fyra olika perspektiv.

Datum och tid: 21 okt kl 08.30-17.00
Plats: Grand Hotell, Borås

Föreläsare:

Ingemar Fredriksson
Ingemar har arbetat med lönsamhet och affärsutveckling inom företag som Nilfisk, Ginza och Nya Fröken Sverige. Han har även varit rådgivare vid Regeringskansliet. Erfarenheterna kommer från både familjeföretag och koncerner. Egna erfarenheter har kompletterats med andras genom åren. Ingemar kommer att tala om lönsamhetens fyra grunder på ett enkel och lättfattligt sätt utifrån det lönsamhetsutvecklande perspektivet inom företagsekonomi. Genom tips, nya tankesätt och praktiska exempel får du med dig verktyg att använda i din egen verksamhet. Ingemars bok; Så skapas hög lönsamhet: Lönsamhetens fyra grunder, ingår även i din deltagaravgift!

Hasse Carlsson
Vad händer när bemötande, samarbete och marknadsföring går hand i hand? Att det blir lönsamt, det vet vi, men HUR? Hasse Carlsson har jobbat som professionell föreläsare och talare i över 10 år. Har skrivit boken "Jobbar vi ihop, eller bara samtidigt?", en bok om samarbete, kommunikation och inre ledarskap. Hasse kommer att ge dig både tankar, perspektiv och konkreta case ur verkligheten att använda i din verksamhet.

Helena Adrian
Är inte siffror bara urtråkigt? Nej, verkligen inte! Helena Adrian visar exempel på hur det som vanligtvis blir tråkig redovisning kan bli något annat. Varför inte ta pulsen på din verksamhet, göra en hälsoundersökning och ställa en diagnos? Helena är auktoriserad revisor och delägare i revisionsbyrån Adrian & Partners. Hon är även ledamot i FAR:s revisionskommitté och kan på ett unikt sätt få redovisning och bokföring att bli roligt. För Helena är det oerhört viktigt att hennes medarbetare har roligt på sitt arbete. Därför har hon skapat en arbetsplats utöver det vanliga!

Bo Gustafsson
Att kunna få mer betalt för sitt erbjudande är varje företagares önskan. Att hitta rätt pris så att både du och kunden är nöjda är dock en konst i sig men framförallt avgörs det genom förhandling. Bo Gustafsson kommer att visa hur du kan förbättra din lönsamhet genom effektivare förhandlingar. Bo har stor erfarenhet av förhandlingar inom både små och stora företag och har verkat både nationellt och internationellt. En förhandling avgörs sällan av enbart logik och rationella orsaker. Det är istället förmågan att hantera taktiska utspel, svåra moment och burdusa personer, som fäller avgörandet att nå den överenskommelse du önskar.