Fredrik Johansson på Pallas Group är Årets Företagare Västra Götaland

2010 års hetaste företagare i Västra Götaland är Fredrik Johansson som är 27 år, har 43 anställda och är VD och huvudägare till Pallas Group. Han är utsedd till Årets Företagare Västra Götaland och är med och slåss om titeln Årets Företagare Sverige.

Fredrik Johansson startade med att sälja jultidningar som ung, investerade de pengarna i motorolja för att sen köpa en tankbåt. År 2003 när Fredrik planerade att köpa en större tankbåt fick han rådet från sin morfar att inte lägga alla ägg i samma korg och har därför valt att ha tre olika verksamhetsben. Pallas Group erbjuder tjänster inom tre affärsområden; sjöfart och rederi, oljeindustrin, och kreditutlåningsverksamhet på västkusten i Sverige. Fredrik Johansson bor på Orust och driver sitt företag i Göteborg. Läs mer om Pallas Group och Fredrik http://www.pallasgroup.se/

Årets Företagare är en utmärkelse som delats ut i över 20 år och som uppmärksammar en företagare som visat prov på att vara extra kreativ och företagsam, och som fungerar som en inspirationskälla och förebild för andra företagare. Läs mer om Årets Företagare http://www.foretagarna.se/Om-foretagarna/Arets-Foretagare/

Nu får Fredrik Johansson försvara Västra Götalands färger vid det stora evenemanget Årets Företagare i Sverige 2010 på Münchenbryggeriet i Stockholm den 12 november, i konkurrens med ett 20-tal nominerade kandidater från hela landet.

Maria Derner, regionchef Företagarna, 0707-75 84 60
Catharina Hjelm, informatör Företagarna, 0707-75 84 90
Fredrik Johansson, VD och huvudägare Pallas Group, 070- 874 29 76

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Företagarna är Sveriges största företagarorganisation med över 55 000 företagare och 16 branschförbund. Företagarna skapar bättre förutsättningar för att starta, driva, utveckla och äga företag i Sverige.