Maja Koppfeldt är Årets Företagare Göteborg 2010

Årets Företagare Göteborg 2010 är Maja Koppfeldt. Maja, som driver LivsAnda Vård och Assistans, är en riktig entreprenör som gått hela vägen från idé till livskraftigt företag där empati och affärsnytta går hand i hand. Årets Rookie Göteborg 2010 är Jon Tormodsson och Susanne Sävenholt som driver Iceland Explorer AB.

- Företagarna är mycket stolta över att presentera Maja Koppfeldt, grundare av LivsAnda Vård och Assistans som Årets Företagare i Göteborg 2010. Göteborg behöver driftiga företagare som arbetar hårt för att utveckla sina företag och därmed skapar tillväxt och välfärd, säger Gunilla Almgren ordförande i Företagarna Göteborg, som tillsammans med Patrik Andersson, vd Business Region Göteborg, delade ut utmärkelsen. LivsAnda arbetar med att skapa ökad livskvalité för assistansberättigade individer och deras familjer.

Årets Företagare är en utmärkelse som delats ut i över 20 år och som uppmärksammar en företagare som visat prov på att vara extra kreativ och företagsam, och som fungerar som en inspirationskälla och förebild för andra företagare.

Årets Rookie Göteborg 2010, Jon Tormodsson och Susanne Sävenholt, har genom stort entreprenörskap och drivkraft blivit en av Sveriges ledande leverantörer av resor till Island.

För mer information om utmärkelsen Årets Företagare:

För mer information om LivsAnda:

För mer information om Iceland Explorer:

Åse Persson, Företagarna Göteborg 0707-79 05 20, ase.persson@foretagarna.se

Företagarna är Sveriges största företagarorganisation och representerar 70 000 företagare varav cirka 55 000 är direktanslutna medlemmar och 15 000 via anslutna branschförbund. Vi vill göra det mer enkelt, lönsamt och roligt att driva, äga och utveckla företag i Sverige. I Göteborg representerar vi drygt 2000 medlemmar.