Politik och humor på Marstrand

I samband med Stena Match Cup Sweden arrangerar Företagarna en Valbar den 9 juli på Marstrand. Två västsvenska politiker - Hans Rothenberg (M) och Anna Johansson (S)- intervjuas av underhållaren och magikern Stefan Odelberg.

Företagarna är en av sponsorerna till seglareventet som drar igång under nästa vecka och passar på tillfället att förena politik med humor inför riksdagsvalet i september. Valbaren tar plats mitt i eventområdet med sikte på alla de besökare som befinner sig på Marstrand.

– Vi vill visa att företagarfrågor inte är ett särintresse. De små företagen står för 99 procent av näringslivet och det påverkar oss alla om det går bra eller dåligt för dem, säger Maria Derner, regionchef för Företagarna Västra Götaland.

Valbar:
Datum:              9 juli
Tid:                   16:30
Plats:                 Presscenen i Stena Match Cup Sweden-området på Marstrand

Näringslivsfrågorna kommer även belysas under ett förmiddagsseminarium torsdagen den 8 juli på Societetshuset. Då finns bland annat Anna-Stina Nordmark Nilsson, vd Företagarna och Leif Nilsson, vd Göteborg & co. på plats för att diskutera betydelsen av internationella evenemang i Sverige. Moderator är Fredrik Belfrage.

Läs mer om valbar och seminarium: http://www.foretagarna.se/Regioner/Vastra-Gotaland/kalender/Match-Cup-Sweden---Marstrand/

För mer information kontakta Maria Derner, 0707-75 84 60 alt. Helene Björnefeldt, 031-745 40 02.

Företagarna är Sveriges största företagarorganisation och representerar 70 000 företagare varav cirka 55 000 är direktanslutna medlemmar och 15 000 via anslutna branschförbund. Vi vill göra det mer enkelt, lönsamt och roligt att driva, äga och utveckla företag i Sverige. Företagarna Västra Götaland representerar cirka 9000 medlemmar, varav de allra flesta driver små företag med ett fåtal anställda. En stor del av medlemmarna är så kallade soloföretagare, det vill säga egenföretagare utan anställda.