På bilden syns de senaste fem årens vinnare. Vem får den prestigefyllda utmärkelsen 2020?

Vem blir Årets Företagare i Västra Götaland 2020?

Den 8 september utses Årets Företagare & Årets Unga Företagare i Västra Götaland 2020. Nominerade är de företagare som utsetts till Årets Företagare, eller Årets Unga Företagare, i sina respektive kommuner i regionen mellan perioden 190701-200630. Regionvinnaren går sedan vidare och tävlar om titeln Årets Företagare i Sverige.

Företagarna Västra Götaland utser Årets Företagare för att lyfta fram och synliggöra människorna bakom företagen, som genom sitt engagemang och entreprenörskap jobbar hårt för att driva och utveckla sina verksamheter. Nytt för i år är att Årets Unga Företagare utses på regional nivå.

Utmärkelserna delas ut på residenset i Göteborg den 8 september, tillsammans med landshövdingen.

Samtliga nominerade presenteras här

Utmärkelsen Årets Företagare har en lång historia, precis som Företagarna. På lokal nivå har det delats ut sedan 80-talet och sedan 2007 har utmärkelsen även delats ut på regional och nationell nivå där de regionala vinnarna tävlar om titeln Årets Företagare i Sverige.