Nu öppnar Folkteaterns Kafé och Restaurang

Fredagen den 2 september öppnar Folkteaterns nya restaurang, bar och kafé och det firar vi med invigning där alla är välkomna. Då spelar Wulfson Quartet som erbjuder en bred repertoar med musik, allt från Bach till Beatles med start ca 18.00. Medlemmarna är professionella musiker som alla har musiken som heltidssysselsättning från bl a GöteborgsOperan & Symfonikerna.

I månader har verksamheten smugit igång med att kaffemaskinen installerats, sallader, matiga smörgåsar och iste serverats och en kock och kökschef har anställts som tagit fram en meny bestående av riktigt god husmanskost – ekologisk så klart.

Målet är att restaurangen och kafé ska locka både teaterpubliken och de som inte går på föreställningarna. Och att det ena kanske kan locka till det andra. Restaurangchefen Staffan Fischer hoppas att gästerna ska trivas och känna av de opretentiösa ambitioner som han och kökschefen Lina Sjöberg vill signalera.

-          Vi vill att det ska vara en avslappnad stämning utan för den sakens skull tulla på bra kvalitet och god service. Alla ska känna sig välkomna hos oss. Ekologisk och närproducerad inriktning känns självklart.

Men behövs det verkligen ännu en restaurang och bar i Linné? Restaurangchefen Staffan Fischer igen:

-          Det behövs verkligen ett ställe med god varierad och hemlagad husmanskost. Vi kommer, och har redan börjat, servera vår a la carte- meny som lunch till rimliga priser. Och dessutom finns vi på Järntorgets solsida, om september blir fin med krispiga kvällar så ligger vår uteservering mycket bra till, mitt i Göteborgs sociala och kulturella centrum!

___________________________________________________________________________

Öppettider Kafé och Restaurang:

mån-tis kl 12-18 (eller fram till föreställnings start) och ons-lör kl 12-24
Tel. Restaurang och Kafé: 0735-24 97 24

Dagens lunch serveras mån-fre kl 12-13.30. Hemlagad husmanskost med internationell touch och goda vegetariska rätter.

- Köttbullar med gräddsås, rårörda lingon och pressgurka
- Havets Wallenbergare med skirat smör och gröna ärtor
- Wontontortellini med ricotta och zucchini, serveras med champinjonsås
- Wontontortellini med renskav, serveras med champinjonsås
- Bulgursallad med panerad getost

Efter invigningen kommer restaurangen att fortsätta utvecklas, både rumsligt med inredningen och med utformningen av menyn.

För mer information kontakta Tina Phipps Marknadsavdelningen 031 60 75 63

Folkteatern Göteborg är en statsunderstödd teater och det betyder att vi har både statliga och regionala bidrag, för vilka vi skall uppfylla en rad kulturpolitiska mål. Teatern är en ekonomisk förening med medlemmar från ca 300 olika organisationer och föreningar - t ex fackförbund, hyresgästföreningar och bildningsförbund. Därmed har vi ett brett kontaktnät och våra ägarorganisationer finns främst i Göteborgsområdet men även i övriga delar av Västra Götaland.