Ny unik fondtjänst!

FondKalle är en placeringstjänst för vanliga människor. Människor som vanligtvis inte har det största intresset för sin pension, sitt sparande, sina placeringar, och därför inte heller särskilt stor kontroll. Tjänsten är enkel att använda, och prisvärd.

Fondkalle baserar sina placeringsråd på en särskilt framtagen modell, som ger köp- och säljsignaler utifrån matematiska och statistiska samband, helt oberoende av vad börsanalytiker eller andra tycker och tänker om börsen. Detta innebär att du som medlem hos Fondkalle slipper leta efter de bästa fonderna, dagligen bevaka deras utveckling och veta när det är dags att byta.

Som medlem hos Fondkalle får du konkreta förslag på vilka fonder du ska ha just nu. Du får också ett mail så snart läget ändras, för alla dina konton, oavsett bank eller försäkringsbolag. Dessutom utgår varannan vecka en sammanställd rapport över ditt fondinnehav, så att du kan följa fondportföljernas uppgång.

Enklare än så kan det inte bli. En unik tjänst!

___________________________________________________

FondKalles grundare och VD heter Kristoffer Nilsson. Han har ett förflutet som kundrådgivare på en av storbankerna, och med ett gediget, tidigt väckt intresse för börsen och dess rörelser.

När jag arbetade på banken fann jag, i rådgivningsmötet med kunden, ett större problem. Jag kunde rekommendera en fond ena dagen, och samtidigt veta att denna placering inte skulle vara aktuell för alltid, i alla börslägen. Egentligen skulle jag ha behövt följa upp varje kunds fondportfölj. Detta har dock bankerna varken tid eller råd med, säger Kristoffer.

De generella råden var att "sitta still i båten" och "på lång sikt går det alltid upp".
Trots att jag visste, att kan man undvika de största nedgångarna och vara rätt placerad i uppgångarna, har man mångdubbelt tillbaka. Därför började jag utveckla en analysmodell för att förutspå börsens rörelser, samtidigt som jag skissade på en affärsidé där jag ville ge gemene man bästa tänkbara fondhjälp och tajming på marknaden, en tjänst för alla, understryker Kristoffer.

Kristoffer avslutade sin anställning på banken år 2009, och började utveckla idén om en fondhjälp för alla. Oavsett var man har sitt sparande, oavsett hur mycket man sparar.

Det roligaste är att de testpersoner jag engagerat fått upp ett helt nytt intresse för sina placeringar och pensionspengar. Det är viktiga ämnen, som många dock inte känner sig bekväma med. Här har vi och branschen ett omfattande uppdrag, att faktiskt skriva och meddela oss så att folk förstår. Det skall inte behöva vara så bökigt, avslutar Kristoffer.

Mer information om FondKalle och Tjänsten finns på www.fondkalle.se

• Finans

• fondkalle
  • fondtips
  • fondportfölj
  • bästa fonderna
  • portfölj
  • pensionssparande
  • kapitalförsäkring
  • ips
  • tjänstepension
  • avtalspension
  • premiepension
  • ppm

FondKalle är ett registrerat varumärke till CompuStock, som erbjuder färdiga förslag på fondportföljer för stora delar av den svenska spar- och pensionsmarknaden.

FondKalles erbjuder konkreta fondtips för alla, oavsett kunskapsnivå, intresse, var sparandet finns eller hur mycket man sparar. Genom att erbjuda lättbegripliga tjänster av hög kvalitet med kontinuerlig utveckling och träffsäkra fondbyten ger vi våra kunder ett tryggare sparande med möjlighet till god avkastning på kapitalet.

Läs mer på www.fondkalle.se

Kristoffer Nilsson