Nu över 500 fonder i FondlyAnalytics!

Över 500 fonder i FondlyAnalytics!

FondlyAnalytics har nu över 500 analyserade och betygsatta fonder. Rating och prognos för samtliga fonder uppdateras kontinuerligt.

Här är senaste senaste rankinglistan för Svenska aktiefonder:
1.  Lancelot Avalon A
2.  Handelsbanken Microcap Sverige
3.  Enter Småbolagsfond A
4.  Consensus Småbolag A

Se hela listan på FondlyNews eller screena dina egna fonder direkt på FondlyAnalytics!

FondlyAnalytics är ett högteknologiskt verktyg som hjälper institutionella investerare, finansiella rådgivare och privata sparare att välja och utvärdera fonder. Verktyget hjälper till att utföra ett professionellt och regelkorrekt arbete samt att fatta mer välgrundade investeringsbeslut.

Den enskilde rådgivaren/investeraren får nu möjlighet att analysera, utvärdera, riskberäkna samt prognostisera investeringar på ett modernt och effektivt sätt. Verktyget är helt automatiserat och presenterar fonddata som inte funnits tillgängligt tidigare.

Highlights:
* Analysera fonder
* Marknadens största databas för fondberäkningar
* Bygg egna portföljer
* Nytt betygssystem, FondlyRating, integrerat
* Prognoser och estimat med sannolikhetsfunktion

FondlyAnalytics erbjuder investerare och rådgivare marknadens främsta fondanalysverktyg baserat på ekonometriska beräkningar och akademisk portföljteori. Verktyget utvecklas kontinuerligt.

Här hittar du verktyget, fondlyanalytics.se.

Sign up under login. Detta är en gratistjänst i denna version.

---------------------------------------------------------------------------------------------------
Om Oss
FondlyAnalytics ingår i FinTech bolaget Fondly AB. Vi som arbetar på bolaget har en lång bakgrund från både finans- och IT-branschen. I mer än 20 år har vi arbetat med fondförvaltning, kvantitativ analys och programmering. Vi har förvaltat, analyserat och skapat investeringslösningar för stora och krävande investmentbanker, hedgefonder och olika professionella institutioner i Europa.
Nu vill vi ge något tillbaka till alla investerare och sparare. Det är därför vi investerar vår gemensamma kunskap, tid och kapital för att skapa en tjänst som hjälper investerare, rådgivare och institutioner att agera på samma villkor som stora professionella investerare. Vår målsättning är att främja ett ekonomiskt hållbart sparande för samtliga sparare i fonder.